Kanoninės žymės (canonical tags): kaip išvengti dubliuoto turinio

Jau turbūt žinai, kad geriausia yra vengti dubliuoto turinio svetainėje. Paieškos sistemos dubliuotam turiniui skiria mažą reitingą paieškos rezultatuose. O esant dideliam dubliuotam turiniui, tarkime, Google gali išvis pašalinti jūsų svetainę iš paieškos rezultatų. Paieškos sistemos vertina šiek tiek savaip dupliuotą turinį. Tad šiame straipsnyje supažindinsiu, kaip gali išvengti dubliuoto turinio dėka kanoninės žymės (canonical tag).

Taigi kanoninė žymė rašoma tarp <head> ir </head> elementų. Ji atrodo taip:

[box]<link rel=”canonical” href=”http://www.gmarketing.lt/category/internetinis-verslas/” /> [/box]

Po href rašomas tikslus adresas, kuris yra šaltinis, tikrasis.

Paieškos sistemų robotams kanoninė žymė nusako, kurį puslapį laikyti tikruoju, originalu. Tokiu būdu puslapiams su skirtingomis nuorodomis bus suteikiama vienoda reikšmė.

Tarkime šias nuorodas paieškos sistemos mato, kaip visiškai skirtingus puslapius, nors turinys yra tas pats:

  1. http://www.gmarketing.lt/category/internetinis-verslas/
  2. http://www.gmarketing.lt/category/internetinis-verslas
  3. http://www.gmarketing.lt/category/internetinis-verslas/index.php
  4. http://gmarketing.lt/category/internetinis-verslas/

Todėl visiems keturiems puslapiams būtų suteikiama skirtinga svarba. Pasinaudojus kanonine žyme, galima padaryti taip, kad paieškos sistemos visus šiuos puslapius matytų tik kaip http://www.gmarketing.lt/category/internetinis-verslas/, taip išvengiant dubliuoto turinio.

Taip pat reikėtų suprasti, kad vidinės puslapio nuorodos turi būti taip pat tokios, kaip nurodyta kanoninėje žymėje.

Tad šįkart tiek trumpai apie kanonines žymes (canonical tags) ir jų panaudojimą. Galbūt gali pasirodyti, kad tai nėra itin svarbus SEO elementas, tačiau, patikėkit, dubliuoto turinio geriau yra vengti nors siekti aukštų reitingų paieškos sistemų rezultatuose.