Kaip pateikti nuotrauką Google paieškos rezultatuose ir pritraukti lankytojus

Visų paieškos sistemų tikslas (Google, Bing, Yahoo ir t.t.) – pateikti vartotojui kuo geresnius ir tikslesnius paieškos rezultatus pagal duotus raktažodžius. Siekiant pateikti vartotojui kuo aktualesnį ir tikslesnį turinį, Google naudoja Google autorystės (Google authorship) funkciją, kuri labai sėkmingai įsiliejo į visą paieškos sistemą ir sparčiai auga toliau. Jos reikšmė didėja, juntama nauda tinklapiams – taip pat. Tad šįkart papasakosiu gana svarbią sėkmingo internetinio marketingo detalę – Google autorystę.

Google autorystė suteikia galimybę autoriams tinklapyje talpinti unikalų turinį, kuris paieškos rezultatų puslapiuose yra pateikiamas kartu su autoriaus nuotrauka bei nuoroda į autoriaus Google+ profilį. Būtent autoriaus nuotrauka paieškos rezultatuose suteikia pranašumą prieš kitus pateikiamus rezultatus, kurie yra be Google autorystės. Straipsniai su Google autoryste sutraukia didesnį vartotojų paspaudimų skaičių vien dėl savo išskirtinumo. Taip pat vartotojams autoriaus nuotrauka suteikia informacijos patikimumo pojūtį.

Google authorship - rich snipper

Tai yra vienas pirmųjų Google žingsnių siekiant pilnai įgyvendinti autorių reitingavimą, kuris stipriai atsilieps paieškos rezultatuose. Ateityje, manau, Google autorystė darys dar didesnę įtaką paieškos sistemos turinio reitingavime ir autorizuotas turinys bus dar labiau vertinamas bei rodomas aukščiau, nei neautorizuotas. Tad tokiu atveju stipriai mažės anoniminio turinio su abejotina kokybe pirmuose Google rezultatų puslapiuose.

Unikalaus turinio kūrėjams tai yra vienas iš būdų, kaip reitinguoti savo turinį aukščiau, nei tie, kurie naudoja kopijuotą ar „perdirbtą“ turinį. Google autorystės funkcija besinaudojantys autoriai bus rodomi aukščiau, nei dublikatus platinantys „marketingistai“.

Autorystę gali naudoti ne tik vienoj svetainėje, bet ir visiškai skirtinguose puslapiuose su skirtingais interneto vardais (domeinais). Svarbiausia Google+ profilyje „Contributors“ skiltyje nurodyti kitus tinklapius, kuriuose tu talpini savo turinį (apie tai šiek tiek vėliau).

Reitingavimo faktorių taip pat lemia ir žmonių skaičius, kuris tave seka socialinaime tinkle Google+. Aukščiau bus rodomas tas autorius, kuris bus įtrauktas į didesnį „draugų ratą“ – žmonių, kurie tave prisidėjo į savo Google+ sritis („circles“). Taigi pats socialinis tinklas Google+ tampa gana svarbia detale.

Kitas dalykas, kuris yra taip pat labai svarbus, – Google autorystės funkcija besinaudojantys nauji tinklapiai yra indeksuojami ir pradedami reitinguoti žymiai greičiau, palyginus naujus tinklapius be autorystės. Tad nedelsk ir pasinaudok Google autoryste kuo greičiau.

Kaip pasinaudoti Google autorystės funkcija?

Taigi aptariau pagrindinius privalumus, kodėl reikėtų naudotis Google autorystės (Google authorship) funkcija. Na, o dabar pats laikas supažindinti su technine puse, kaip į paieškos sistemų rezultatų puslapius (SERP) įtraukti savo straipsnių autorystę kartu su autoriaus nuotrauka.

Viskas labai paprasta.

  1. Pirmiausiai turi susikurti savo Google+ profilį. Jį gali lengvai susikurti/atsinaujinti, jei jau naudojiesi Gmail paslaugomis. O jei dar ne, tai užsiregruoti ir sukurti socialinio tinklo profilį gali paspausdamas šią nuorodą: https://plus.google.com/?hl=lt. Atnaujink savo profilį asmenine informacija, užpildydamas visus prašomus anketos laukus. Profilio nuotrauka turi būti aukštos kokybės, joje turi būti tik vienas žmogus – tu. Geriausia, kad nuotraukoje tavo veidas matytųsi aiškiai.
  2. Sekantis svarbus žingnis – autorystės (contributor) įvedimas. Taigi prisijungęs prie savo profilio kairėje pusėje spausk „Profile“ („profilis“, – lietuviųs kalbos profilyje). Tuomet po savo nuotrauka susirask „About“ („Apie“). Susirask blokelį, kuris pavadintas „Links“ („nuorodos“). Spausk po blokeliu „Edit“ („keisti“).Ir ties Contributor to („prisidėjęs prie“) įvesk savo tinklapio adresą, kuriame tu talpini straipsnius ar kitą unikalią informaciją. Beje, tinklapių gali būti ne vienas.

Contributor to3. Trečiasis žingsnis – pridėti nuorodą tinklapyje į Google+ profilį. Būtent tame puslapyje, kurį nurodei „Contributor to“ skiltyje, turi įdėti tokį nuorodos kodą:

<a href=”TAVO GOOGLE+ PROFILIO NUORODA?rel=author”>Google</a>
Į geltonai paryškintą vietą turi nukopijuoti savo Google+ profilo nuorodą, kurią gali pamatyti nuėjus į Google+ „Profile“ skiltį (kairėje pusėje). Naršyklėje turi matyti kažką panašaus į:

Google+ profile link. Google authorship. Google autorystė.

Nukopijuok nuorodą iki paskutinio pasvirojo brūkšnio, kaip pavaizduota paveiksliuke viršuje.

Taigi nuorodos kodas dabar turėtų atrodyti panašiai kaip čia:

<a href=”https://plus.google.com/103709835617396998186?rel=author”>Google</a>

Nepamiršk palikti ?rel=author galūnės kaip parodyta.

Šią nuorodą įkelk į „Contributor to” nurodytą puslapį.

Tokiu būdu tavo Google+ profilis ir tavo tinklapis yra sujungiamas.

Jei naudoji WordPress turinio valdymo sistemą, viskas yra paprasčiau. Vietoj trečiojo žingsnio užtenka prisijungus prie administracinės panelės nueiti į „Users“ skiltį ir susirasti savo vartotoją. Tuomet redaguoti jį ir kontaktinėje informacijoje įvesti Google+ profilio nuorodą. Ir visas darbas jau padarytas.Wordpress Google profile link

Taigi nuo šiol tavo skelbiamas turinys Google paieškos sistemoje bus labiau patrauklus vartotojams, kadangi paieškos rezultatų puslapiuose jis bus pateikiamas su autoriaus nuotrauka ir Google+ nuoroda.

Pasikeitimai turėtų įvykti gana greitai. Gmarketing.lt internetinio marketingo tinklaraščio puslapiai su nuotrauka paeiškos rezultatuose pradėjo matytis po trijų dienų.

Jei abejoji, ar viską teisingai padarei, gali patikrinti Google įrankyje: Structured Data Testing Tool. Įvedus tavo tinklapio nuorodą, pamatysi, kaip atrodys ir kaip vartotojai matys tinklapį paieškos sistemos rezultatų puslapiuose.

Išvados

Rekomenduoju visiems pasinaudoti šia Google funkcija, leidžiančia pritraukti daugiau lankytojų į svetainę ir kurti vis didesnę tinklapio auditoriją. Tai yra ypač aktualu verslams, kurie naudojasi turinio marketingu ir kuria unikalų turinį internete.

P.S. Jei tau patiko šis straipsnis ir manai, kad jis yra vertingas, prašau, pasidalink jį savo socialiniame tinkle. Esu dėkingas.