Turinio marketingas (content marketing): kaip sukurti savo auditoriją ir patikti paieškos sistemoms

Turinio marketingas (content marketing – angl.) – marketingo metodas, kuomet yra kuriamas ir skelbiamas tinklapio turinys, kuris yra vertingas ir aktualus lankytojams (problemų sprendimo būdai, atsakymai į aktualius klausimus ir pan.). Turinys yra skiriamas tinklapio tikslinei auditorijai.

Turinio marketingo tikslas – nemokamu turiniu pritraukti naujų lankytojų, kuriuos laikui bėgant galima paversti į klientus, o pastaruosius – į nuolatinius klientus.

Turinys auditorijai gali būti pateiktas skirtingais būdais. Tai gali būti straipsnis, vaizdo įrašas, infografikas, garso įrašas (podcast), el.knyga ir pan.

Kodėl turinio marketingas veikia?

Turinio marketingas yra vienas efektyviausių  ir pigiausių būdų, leidžiančių sukurti pastovių lankytojų srautą į tavo verslo interneto tinklapį. Tiesa, turinio marketingas nėra žaibiškų rezultatų duodantis metodas, kadangi pačio turinio kūrimas nėra greitas procesas, tai – gana kruopštus ir ilgas procesas, kurio neapleidžiant tinklapio sėkmė yra beveik garantuota.

Nemokamas ir vertingas turinys potencialiems klientams leidžia lengviau apsispręsti įsigyti tavo parduodamą produktą. Vartotojai nenori matyt jokių įkyrių ir tiesioginių reklamų pirkimo apsisprendimo metu. Juos tai erzina ir blaško. Geriausia pateikti turinį, kuris yra aiškus, padeda vartotojui išspręsti tam tikrą aktualią problemą. Tokiu būdu vartotojas pats pasirinks tave, nes jam jau suteikei naudos, jis pasitiki tavo profesionalumu ir kompetencija.

Pateikiamas vertingas turinys stipriai prisideda prie ryšio stiprinimo tarp kliento ir tavo verslo. Esu girdėjęs, jog vartotojų apsisprendimą pirkti prekę ar paslaugą daugiau nei 96 procentais įtakoja ryšis tarp kliento ir verslo. Tad marketingo specialistų tikslas yra didinti įtaką vartotojų pirkimų apsisprendimui ir stiprinti ryšį tarp verslo bei kliento.

Turinys – vartotojui ar paieškos sistemoms?

Gali kilti klausimų, kaip pritaikyti publikuojamą turinį, kad jis tiktų vartotojui, bet jo nepamirštų ir paieškos sistemos?

Atsakymui labai tiktų šis paveikslėlis:

Turinio marketingas

Anksčiau norint, kad paieškos sistemos aukštai reitinguotų pateiktą turinį, užtekdavo prigrūsti raktinių žodžių į turinį ir didysis darbas padarytas. Buvo didelis skirtumas tarp vertingo turinio, skirto vartotojui, kuris pasidalins juo su kitais, ir tarp turinio, skirto paieškos sistemoms. Dabar laikai pasikeitė. Minėtas skirtumas stipriai sumažėjo. Tapo žymiai sunkiau kurti turinį tik paieškos sistemoms, bet ne vartotojams. Vienas iš pagrindinių pasikeitimų: paieškos sistemos tapo „gudresnės“ ir jos pradėjo skirti didesnį reitingą turiniui, kuriuo vartotojai dalinasi su kitais, tarkim, socialiniuose tinkluose. Taip paieškos sistemos mato, jog tas turinys yra vertingas, nes žmonės juo dalinasi tarpusavyje. Tokiu būdu paieškos sistemos pateikia kokybiškesnius rezultatus vartotojui.

Tad atsakau į klausimą: turinys turi būti skirtas vartotojui, bet kuriamas atsižvelgiant į paieškos sistemas (teisingų raktinių žodžių naudojimas ir pan.).

Patarimai

  1. Kūrk kokybišką turinį, kad vartotojai būtų linkę dalintis juo su kitais. Vertė ar problemos sprendimo būdas turi būti aiškiai suprantamas.
  2. Prieš kurdamas straipsnį ar kitą turinį atlikt raktažodžių tyrimą. Venk skelbti apie tai, ko vartotojai neieško.
  3. Pateik turinį reguliariai. Turinio marketingo strategijoje turi aiškiai nustatyti, kas kiek laiko bus pateikiamas naujas turinys vartotojams. Tai yra labai svarbu. Negalvok, kad sukūrus kelis straipsnius ar vaizdo įrašus, darbas pasibaigė. Turi būti tęstinumas, tik tada ateis tikrieji rezultatai. Reikia laiko vartotojus pripratinti, sustiprinti ryšį. O paieškos sistemos irgi žymiai geriau vertina svetaines, kurios atnaujina savo turinį reguliariai.
  4. Jei nusprendei kurti blogą turiniui talpinti, neatskirk jo nuo pagrindinio savo domeino (interneto vardo) naudodamas naujus domeinus ar subdomeinus . Visas turinys turi būti tame pačiame domeine. Geriausia blogą talpinti taip: http://www.tavo-imone.lt/blog/.
  5. Labai svarbu, sukurtą naują turinį pasidalinti socialiniuose tinkluose ir pranešti naujienlaiškio prenumeratoriams.

Išvados

Nors didelė dalis įmonių Lietuvoje to nesupranta, tačiau turinio marketingas yra vienas geriausių būdų norint parduoti internete. Tai yra efektyvu, nes vartotojai yra pripratinami prie nemokamo naudingo turinio prieš jiems įsigyjant realią verslo paslaugą ar produktą. Be to tinklapiai su nuolat atnaujinamu turiniu yra aukštai reitinguojami paieškos sistemų.

Turinio marketingu naudojasi ir didžiausios pasaulio kompanijos: Red Bull, American Express, L’Oréal, Colgate ir dar daugelis kitų.

Mano nuomone, turinio marketingas yra labai svarbi ir esminė detalė, kurią reikia įtraukti į savo planus visoms smulkioms įmonėms.