Tyrimas: Lietuvos SEO specialistai apie pagrindinius reitingavimo faktorius

Paieškos sistema Google yra patvirtinusi, kad yra naudojama apie 200 algoritmo faktorių, kurie įtakoja svetainės poziciją paieškos rezultatuose. Vis dėlto Google niekada neatskleidė viešai, kas tiksliai sudaro paieškos algoritmą, kuris yra nuolat tobulinamas ir keičiamas.

Nusprendžiau apklausti kolegas, Lietuvos SEO specus, kokie yra pagrindiniai faktoriai, darantys didžiausią įtaką svetainės pozicijai Google paieškos rezultatuose.

Daugiau nei dešimt Lietuvos SEO profesionalų pasidalino savo mintimis apie Google algoritmo komponentus.

Apibendrinus rezultatus, matyti, jog didžiausią įtaką daro keturi faktoriai, kuriuos dažniausiai paminėjo SEO specialistai: tinklapio turinys (vidinis SEO), atgalinės nuorodos, socialiniai tinklai, domeno autoritetas (tame tarpe ir amžius).

Taigi bendras vaizdas skritulinėje diagramoje atrodytų taip:

seo-google-algoritmo-faktoriai

Toliau pateikiu komentarus ir nuomones:

Vilius Gudonis

Mano nuomone vienas svarbesnių faktorių, kuris daro didelę įtaką paieškos sistemų rezultatams, yra atgalinės nuorodos ir jų kokybė. Svarbu suprasti, kad nuoroda nuorodai nėra lygi. Yra viena sukurti nuorodą iš tik ką gimusio tinklapio ir visai kas kitą gauti nuorodą iš dešimtmetį gyvuojančios svetainės.

Kitas svarbus dalykas – tinklapio autoritetas. Google stipriau myli svetaines, kurios gyvuoja jau ilgai ir yra patikimos, todėl jos turi nemažą pranašumą prieš naujas svetaines paieškos rezultatuose. Tinklapio autoritetas – tai ne tik domeno amžius, bet ir ateinančių nuorodų skaičius per tam tikrą laiką.

Ir galiausiai – turinys. Galiu pasakyti iš praktikos: tik nustojus reguliariai atnaujinti Gmarketing.lt tinklaraštį, kai kurių (ne pagrindinių) raktinių žodžių pozicijos yra linkusios kristi. Todėl geras ir nuolat atnaujinamas turinys daro nemažą įtaką svetainės pozicijoms.

Taip pat pridėsiu, kad stipriai auga Google Authorship reikšmė. Esu atlikęs bandymą su dviem visiškai naujomis svetainėmis (panašiu domenu ir turiniu, tuo pačiu raktažodžiu), tačiau viena su Google Authorship, kita – be. Galutinis rezultatas – svetainė su Google Authorship buvo reitinguojama žymiai geresnėse pozicijose, nei svetaine be Authorship. Taigi Google turbūt labiau pasitikti autorizuotomis svetainėmis.

SEO pasaulyje yra įvairių teorijų apie tai, jog Google seka svetainės nuorodų skaičių socialiniuose tinkluose. Galiu iš praktikos patvirtinti, kad bent jau Facebook „like‘ai“ didelės ir aiškiai juntamos įtakos puslapio reitingui nedaro, kokią įtaką daro „share‘ai“ (nuorodos pasidalinimai) kol kas dar negaliu atsakyti, bet manau, kad tai gali turėti žymiai didesnę reikšmę.

—————————————————————————————————————————————

Rimas Bendoraitis

1. Turinio kokybė

2. Svetainės autoritetas

3. Bounce rate

4. Socialiniai tinklai

Pats universaliausias ir visiem tinkantis SEO reikalavimas – svetainės kokybė. Jei svetainė įdomi,  patenkina vartotojų poreikius ar atsako į jiems rūpimą klausimą – sėkmė garantuota. O kas yra kokybė jau atskiras klausimas: čia gilinamės į klientų poreikius, usability, bounce rate, page view, backlinking ar kitus parametrus/technikas. Šie svetainės parametrai ir nulemia svetainės kokybę.

—————————————————————————————————————————————

Vaidas Gintaras 

Pagrindiniai faktoriai pagal, kuriuos 2013 metais seo rezultatai gali tapti daug geresni:

1. Tikslingos nuorodos, backlinks – tos pačios tematikos kaip ir turinys – išorinis seo.
2. 100% Html/css tvarkingas kodas, pagal seo standartus – šį grafa labai svarbi norint aplenkti konkurentų svetaines.
3. Socialiniai tinklai:  Google+, Facebook share, like ir kiekis, Twitter, Pinterest ir kiti.
4. Paskutiniu metu praktika rodo, kad tik unikalus ir kokybiškas turinys, kuris yra reguliariai atnaujinamas, parodo gerus rezultatus paieškos sistemose.
5. Unikalaus turinio platinimas išoriniuose tinkluose – straipsnių direktorijose ir panašiai – išorinis seo.
6. Svetainės užkrovimo greitis – sumažinimas iki minimumo.
7. Domeno amžius – turbūt labiau ne amžius dominuoja, o tai kokį autoritetą pavyko pasiekti per tuos metus, ar domene talpinama svetainė dažnai nelužinėjo, ar turinys keitėsi ir t.t.
8. Robots, sitemap ir kitų failų bei programų panaudojimas.

Bei daugelis kitų punktų.

Visi punktai paminėti abstrakčiai iš jų galima surašyti dar daugybę punktų, kurie dominuoja seo optimizacijos procese.

—————————————————————————————————————————————

Donatas Viliamas

Mano nuomone pagrindiniai faktoriai yra šie:

1. Unikalus, nuolat atsinaujinantis ir vartotojams naudingas turinys (tai puikiai atspindi Google Analytics rodikliai – grįžtantys lankytojai, atmetimo procentas ir laikas praleistas svetainėje).
2. Mobili svetainės versija, skirta patogiam naršymui iš išmaniųjų mobilių įrenginių.
3. Domain ir page authority (čia vietoje domeno amžiaus).
4. Nuorodos iš tematiškai susijusių svetainių su aukštu domain authority.
5. Nuorodos socialiniuose tinkluose.
6. Užsikrovimo greitis.
7. Kt.

Jei rinktis tik iš trijų, mano pasirinkimas: geras turinys + mobili versija + integracija į socialinius tinklus = aukštos pozicijos reitinguose.

—————————————————————————————————————————————

Aurimas Pocius

Manau, pirmoje vietoje vienareikšmiškai turi būti TURINYS. Nes taip Google mato ar puslapis nepaliktas tiesiog likimo valiai ir atlieka tik labai paprastą reprezentacinę funkciją. Aš turinį sulyginu su pokalbiu tarp PUSLAPIO ir GOOGLE. Tu Google turi pastoviai sakyti kas Tu esi, ką Tu veiki, kokios Tavo paslaugos/produktai ir tada po kurio laiko Google atkreipia dėmesį į Tave ir taip kelia į viršų.

Antroje vietoje manau yra backlink’ai, nes taip Google pamato ar kažkas kitas internetinėje erdvėje pasitiki Tavo puslapiu kaip patikimu reikiamos informacijos šaltiniu. Google reikia rekomendacijų, kad galėtų Tave kelti viršun.

Domeno amžius trečioje vietoje, nes natūralu, kad GOOGLE naujoko nenori iškelt į viršų ir tom gerom pozicijom reikia ir laiko, ir pastangų.

—————————————————————————————————————————————

Tadas Ukrinas

Kalbant apie SEO, yra ganėtinai sudėtinga vienareikšmiškai pasakyti, kad tam tikras elementas yra svarbiausias. Dažniausiai situacija reikia vertinti individualiai ir ieškoti racionaliausio/pigiausio sprendimo. Kaip žinia, exact match domenas mažiau konkurencingoje nišoje gali net ir be jokių papildomų investicijų labai gerai reitinguotis.

Atgalinės nuorodos yra itin stiprus signalas, bet jei imtume du puslapius – vienas su porą kokybiškų kontekstinių nuorodų ir tvarkingai atliktu ON site SEO, o kitas su dešimt kartų daugiau nuorodų ir visišku bardaku On site. Galutiniame variante, pirmasis būtų geriau reitinguojamas.

Na, bet atmetus visus subjektyvius veiksnius, svarbiausius faktorius puslapio pozicijai paieškoje, dėliočiau taip:

·      Atgalinės nuorodos;

·      On Site optimizavimas (įskaitant turinį);

·      Domenas (EMD);

·      Domeno amžius;

·      Užsikrovimo greitis ir stabilus serverio darbas;

·      Domeno galūnė (aktualu regioninėms paieškoms);

·      Geografininė serverio lokacija (aktualu regioninėms paieškoms);

·      Socialiniai signalai (įtaka minimali, bet manau ateityje didės);

Apie kiekvieną iš aukščiau išvardintų faktorių būtų galima labai daug kalbėti. Pavyzdžiui, atgalinės nuorodos yra nelygios atgalinėms nuorodoms. Site wide nuorodos dažnai yra nebenaudingos, o neretai net kenksmingos. Apie spam’ą neverta net kalbėti. Nuo pirmo pingvino pasirodymo sulaukiau jau ne vieno kliento, kuriam dėl „toksiško” nuorodų portfelio teko daryti SEO ne nuo nulio, o nuo minuso (taisyti kolegų klaidas). Anchor tekstų diversifikavimas irgi praktiškai atskiras mokslas.

EMD domenai buvo praradę savo vertę, bet po antro pingvino (2013.05.22) vėl atgavo.

Dauguma kolegų ignoruoja serverio geografinę lokaciją. Tačiau jau nekartą teko įsitikinti, kad tai tikrai yra ganetinai svarbus faktorius http://youtu.be/keIzr3eWK8I. Aš dar rekomenduoju ir atskirus IP adresus, svarbesniems projektams.

Socialiniai signalai yra tik lašas jūroje. Tačiau manau, kad ateityje jų įtaka tik stiprės, nes paspausti “like” ar “paTweetinti” gali praktiškai kiekvienas, o nuorodą kitoje svetainėje apie tam tikrą projektą paskelbti jau ne taip ir paprasta. Todėl manau, jog logiška, kad paieškos varikliukai turės išnaudoti tokį stiprų signalą.

—————————————————————————————————————————————

Simonas Ramanauskas

  1. Turinys  
  2. Backlinkai
  3. Nuorodos socialiniuose tinkluose
  4. EMD ir pan.
  5. Domeno amžius
  6. Užsikrovimo greitis

Kaip  žinia, Google  dažnai keičia pagrindinius standartus, kurie leidžia tinklalapio ar el.parduotuvėms sulaukti gerų ir laukiamų rezultatų  paieškoje. Mano manymu, šiuo metu labiausiai reikšmę turi turinys, kuris tiesiogiai susijęs su paslauga ar prekę, jame aiškiai ir logiškai turi būti įterpiami pageidaujami raktažodžiai. Tekstas turi būti informatyvus ir naudingas vartotojams. Būtina salygą  – tekstas svetainėse turi būti reguliariai atnaujinamas.  Prie turinio reikalų dar galime priskirti ir teisingai sudėtus  paveikslėlius, juose paliekant  reikalingas žymes.

Sekantis, itint svarbus dalykas yra kokybiškų nuorodų tinklo kūrimas. Siekiant, kad nuorodos būtų iš kuo aukštesnes pocizicijas turinčių šaltinių, taip pat publikuojama su atgalinėmis nuorodomis aktuali ir vertinga informacija, įvairiuose tinklaračiuose. Publikuojama informacija turi būti dalinamasi aktyviai socialiniuose tinkluose, informacija turi būti unikali ir suteikianti naudą Jūsų puslapio draugams ir nepamirškite išvengti netikrų „like“ strategijų, manoma, kad paieškų robotai  į tokius greitus augimus  atsižvelgia iš neigiamos pusės. Puslapio domenas taip pat turi reikšmę, siekiant  reitingų paieškoje, tačiau tai yra tik dalis seo, o ne svarbiausias momentas.

—————————————————————————————————————————————

Deora Bernandez 

1. Vidinis SEO
2. Backlinkai + kontekstines nuorodos
3. Exact match domain
4. Teisingai parasytas turinys

Lietuviai vis dar taupo profesionalioms SEO paslaugoms ir stengiasi viska darytis patys. Kartais stebiuosi, kodel patys nesiremontuoja dantu. Blogas tas specialistas kuris nesitaiko prie rinkos, todel mes siuo metu daugiau parduodame isorinio seo nei vidinio – t.y. mes turime daugiau nei 50 PR7-1 svetainiu i kurias talpiname uzsakomuosius seo straipsnius su atgalinemis nuorodomis i kliento svetaine, bei nuomojame backlinku vietas.

—————————————————————————————————————————————

Vladimir

Faktoriai būtų tokie:

  1. Backlinkai;
  2. Turinys;
  3. User experience;
  4. Socialiniai tinklai;
  5. Užkrovimo laikas.
  6. Kiti

Bendras komentaras: pelnas yra galutinis daugumos komercinių svetainių tikslas. SEO yra tik pirmas žingsnis link didesnio uždarbio iš interneto. Siekiant didesnių pardavimų būtina kurti individualią internetinio projekto vystymo strategiją ir nuolat ją tobulinti.

—————————————————————————————————————————————

Martynas Jokubauskas

Mano nuomonę yra šie parametrai:

  1. Puslapio autoriteto lygis, kurio apibrėžimo nėra (socialinių faktorių kiekis (laikai, sharai irpan.), oficialių ir itin autoritetingų portalų paminėjimas, atgalinės nuorodos iš autoritetingų portalų).
  2. Vartotojo elgsenos statistika puslapyje ilguoju periodu.
  3. Socialiniai faktoriai.
  4. Atgalinės nuorodos.
  5. Kaip dažnai atsiranda skirtinguose ir kokybiškuose portaluose tavo puslapio nuoroda.

SEO nėra reklamos priemonė, tai daugiau tinkamo darbo interneto marketinge ir strategijos rezultatas.

—————————————————————————————————————————————

Žygimantas Mikšta

Lietuvos internetinė rinka yra pakankamai jauna kartu yra daug sferų, kur konkurencija nėra didelė, o didelę itaką rezultatams daro EMD. EMD nepaleidžia konkurencingų rinkų, į pirmus puslapius grąžina svetaines kurios domene turi bent dalį raktažodžio. Nors Moz rezultatai rodo, kad pasauliniame lygyje EMD turi 7%, Lietuvos rinkoje mes duotumėm apie 10-15%. Žinoma tai turi didelę reikšmę ir kuo jis mažėja, tuo mes labiau galime džiaugtis.

Pastebime ir dar vieną skirtumą: socialiniai tinklai. Moz atliktame tyrime pastebima, kad tai sudaro 7%, bet Lietuvoje naudojama maža dalis socialinių tinklų, kurie naudojami globaliame lygyje, tai socialinis aspektas krenta dar žemiau. Na procentaliai, tai galėtume įvertinti apie 4-5%. Negalime nepaminėti, kad socialiniai tinklai veikia ir iš kitos pusės – ne tiek kiek duoda SEO tiesioginės naudos, kiek iš integracijų su kitais faktoriais.

Turi atkreipti dėmesį, kad daug įtakos daro mūsų, lietuvių, kalba. Kadangi google algoritmai dar nėra visiškai protingi, neturi dirbtinio intelekto, jiems yra sunku skaityti (skenuoti) lietuvišką tekstą. Jie skaito (skenuoja), bet ar atpažįsti kokybiška turinį yra visiškai neaišku.

Vidinio SEO svarba išlieka tokia pat, praktikoje taip pat pastebime, kad tai nesikeičia. Šiam dalykui duotume apie 15-25% svarbos.

Didžiąją dalį pasiima Domain authority ir jo amzius. Sunku prognozuoti, bet manom, kad ši dalis turėtų ir toliau didėti lyginant su backlink‘u skaičiumi, gal net kokybe.

Prioritetinė tvarka: Domain authority; backlink‘ai; vidinis SEO/turinys; EMD; social; bounce rat‘as ir pogo stick efektas;  domain‘o amžius, ilgis, galūnė ir pan.

—————————————————————————————————————————————

Renata Rimkevičienė

Pagrindiniai veiksniai įtakojantys svetainės poziciją paieškos sistemose.

  1. Svetainės turinys – vienas iš svarbiausių faktorių. Google paieškos sistema puikiai moka suprasti ar jūsų svetainės turinys yra kokybiškas, pavyzdžiui, jei yra gramatinių klaidų už tai gaunate minusiuką. Paieškos sistema sugeba perskaityti visų jūsų žodžius ir frazes esančias svetainėje. Tačiau didelės reikšmės atskiri žodžiai neturi, vertinamas bendras žodžių ir frazių derinys. Todėl baigėsi tie „auksiniai“ laikai kai svetainės perkimštos raktinių žodžių puikuodavosi paieškos sistemų viršūnėse. Todėl pats geriausias dalykas kokią naudą galite duoti savo klientams ir paieškos sistemos, nepatingėti padirbėti su turiniu, kad būtų įdomu skaityti ir būtų naudinga.
  2. Atgalinės nuorodos – tai antras pagal svarbumą veiksnys lemiantis poziciją paieškos sistemose. Gali būti labai kokybiškas turinys, bet jei į jūsų svetainė nebus jokios nuorodos iš kitų svetainių, aukštis pozicijos paieškos sistemose net neverta tikėtis.
  3. Socialiniai tinklai. Socialinių tinklų įtakoja ne tik mūsų asmeninį gyvenimą, bet ir interneto svetainės populiarumą. Kuo daugiau žmonių dalinasi jūsų svetainės turiniu, tuo paieškos sistemoms yra aiškiau, kad svetainė yra verta dėmesio.
  4. Svetainės architektūra. Kiekviena svetainė turi būti išdėstyta pagal aiškią struktūrą- turi būti sudaryta pagal „medžio“ struktūra. Iš vieno pagrindinio puslapio išeina keletas kitų, o iš tų dar keletas. Itin neigiamai veikia svetainės reitingus netvarkinga navigacija.

Kitu faktoriai kaip META TAGS,  domeno amžius, svetainės užsikrovimo greitis, turi įtakos svetainės populiarumui, bet jų įtaka yra palyginus su aukščiau paminėtais faktoriais palyginti menka.

—————————————————————————————————————————————

Dėkui visiems kolegoms, kurie skyrė laiko!

Jei tau straipsnis patiko, prašau pasidalink nuoroda su draugais ir kolegomis.

GOOGLE-POZICIJA-MEME

Sėkmės,

Vilius