10 efektyvių patarimų smulkiajai įmonei, kaip pagerinti svetainę ir pritraukti naujų klientų

Lietuvoje – daug įmonių, kurios nevertina ir nesupranta internetinių puslapių įtakos verslui. Tokiais atvejais įmonė tinklapio arba neturi, arba jis yra toks pasenęs ir atrodo lyg būtų iš 90-ųjų vidurio, kai kuo didesnis krintančių snaigių ir kitų judančių paveiksliukų skaičius ekrane reikšdavo aukštą svetainės lygį. Smulkioms įmonėms interneto svetainė – milžiniškai svarbus aspektas, galintis būti vienu iš pagrindinių naujų klientų pritraukimo šaltinių. Taigi pateikiu 10 patarimų smulkioms įmonėms, kuriais pasinaudojus galima pagerinti svetainę, pritraukti naujų klientų, kurie, tikiuosi, vienaip ar kitaip prisidės prie pajamų didinimo.

#1. Turinys yra karalius

Interneto marketingo pasaulyje yra angliškas posakis „content is king“ (lietuviškai būtų „turinys yra karalius“). Tai reiškia, jog tinklapio turinys – naujienos, straipsniai, kt. įrašai – atlieka svarbią rolę paieškos sistemų rezultatuose. Turinys įmonės svetainėje turi būti susijęs su pagrindiniais raktiniais žodžiais. Pvz., jei įmonė prekiauja autentiškais rankų darbo baldais, tai tokiu atveju jos turinys ir turi būti su tuo susijęs. Taip pat svarbu, kad turinys būtų atnaujinamas dažnai, o ne kartą per metus, kas paieškos sistemoms tas nepatinka. Vertės turintis turinys – straipsnis, naujiena, patarimų rinkinys – mėgstamas ir vertinamas ne tik paieškos sistemų, bet ir potencialių klientų.

#2. Turinio kokybė

Pastebėjau, kad kai kurios įmonės, norėdamos savo tinklapyje turėti daugiau turinio ir manydamos taip pakilti paieškos sistemų rezultatuose, kopijuoja naujienas iš „Delfių„, „lrytų„, „15minučių„. O tai yra didžiulė klaida, duodanti daugiau žalos, nei naudos. Kodėl? Paieškos sistemos mato, kada turinys dubliuojasi internete ir todėl svetainės rezultatai paieškos rezultatuos gali tik suprastėti. Esminis dalykas – autentiškas ir vertę lankytojui suteikiantis turinys. Šitoje vietoje lemia kokybė, ne kiekybė.

#3. Socialumas

Per paskutinius metus socialinis marketingas įgauna vis didesnę ir didesnę reikšmę. Savos bendruomenės kūrimas bei bendravimas su savo klientais per socialinius tinklus būtinas tam, kad įmonė didintų savo prekinio ženklo atpažįstamumą klientų tarpe ir kad klientai savo galvoje teisingai asocijuotų įmonės prekę su įmonės prekiniu ženklu (brand awareness). Be to socialinis marketingas leidžia labiau priartėti prie klientų.

#4. Blogas/tinklaraštis

Įmonės blogas/tinklaraštis taip pat prisideda prie įmonės socialinio marketingo. Blogas skirtas pateikti lengvesnę, mažiau formalią, tačiau įdomią informaciją klientams. Matydamas ne tik sausą informaciją apie įmonę, bet ir naujienas „iš vidaus“, klientas gali labiau pasitikėti įmone, kas yra svarbu, kai prieinama prie prekės/paslaugos pirkimo apsisprendimo etapo. Blogų įrašus taip pat teigiamai vertina ir paieškos sistemos.

#5. Nuorodos iš kitų puslapių (backlinks)

Jei paieškos sistemos mato, kad į įmonės tinklapį ateina daug nuorodų iš kitų tinklapių (backlinks), jos tai supranta taip: tinklapis yra vertingas ir dėl to paieškos rezultatuose jį rodys geresnėje pozicijoje. Paskutiniais metais, po Google paieškos sistemos algoritmų pasikeitimų, tapo ypač svarbu nuorodos į įmonės svetainę iš socialinių tinklų – facebook, youtube, twitter ir kt. Tai parodo, jog įmonės tinklapio turiniu dalinasi socialinių tinklų vartotojai, kurie dalinasi tik tai, kas vertinga.

#6. FLASH animacija

FLASH animacijos naudojimas yra savotiškai gražu ir galbūt dar kažkam atrodo, kad tai yra modernu ir „kieta“, tik ne paieškos sistemoms. Paieškos sistemų robotai FLASH animacijos negali perskaityti, todėl patariu šio dalyko nenaudoti nei kaip tinklapių „intro“, nei kaip tinklapio viršutinės dalies.

#7. Puslapio greitis

Naršymo greitis svetainėje paieškos sistemų rezultatuose atsispindi taip pat. Puslapio greitis priklauso nuo dviejų dalykų – serverio, kuriame svetainė patalpinta, ir techninio tinklapio tvarkingumo.

#8. Google analytics

Kad galėtum vertinti, kaip sėkmingai įmonės svetainė randama paieškos sistemose, kiek ateina naujų lankytojų, kuriuos puslapius lanko dažniausiai ir pan., Google analytics įrankis yra privalomas. Nemokama lankomumo analizės programa.

#9. Aiškumas klientui

Smulkioms įmonėms patariu: labai aiškiai, matomoje vietoje pateikti lankytojui, kokiais būdais jis gali įsigyti prekę/paslaugą . Ar susisiekus telefonu, ar prekę/paslaugą gali užsakyti internetu – tai turi matytis aiškiai ir suprantamai!

#10. Vietinio verslo paieškos

Apie 80% Google paieškos sistemos vartotojų, kurie ieško tam tikros paslaugos ar specifinio produkto, į paieškos laukelį įveda paslaugos pavadinimą ir vietovę. Pvz., „traktorių remontas VILNIUJE“, „runkeliai ŠALČININKUOSE“. Atkreipiant dėmesį į tai, įmonės puslapio raktažodžiai, turinys turi būti taip pat pritaikytas lokalizuotai paieškai.

Išvados

Taigi atsižvelgus į šiuos 10 patarimų, galima gerokai pagerinti smulkios įmonės internetinę svetainę. Jei turi klausimų dėl savo įmonės svetainės, rašyk man el.laišką į [email protected] arba palik savo nuomonę komentaruose apačioje.