SEO pagrindai: kas yra Meta žymės (meta tags)?

Tęsiu įrašų seriją apie pagrindus optimizuojant puslapius paieškos sistemoms (SEO). Praėjusiame įraše papasakojau, kaip veikia paieškos sistemų robotai ir kaip jie indeksuoja puslapius. Vienas svarbių dalykų, siekiant sėkmingai optimizuoti svetainę paieškos sistemoms ir pritraukti naujų lankytojų, – teisingi Meta tagai (lietuviškai būtų Meta žymės). Tai yra SEO pagrindai, kurie yra svarbūs.

Kas yra Meta žymės?

Meta tagai paieškos sistemų robotams suteikia pradinę informaciją apie puslapį, nors vartotojui pačiame puslapyje jie beveik nėra pastebimi (išskyrus Title, kuris matosi naršyklės viršuje ir jei vartotojas nežiūri puslapio šaltinio (source code)).

Meta tagai yra talpinami tarp <head> ir </head> elementų.

Taigi norint išsiaiškinti tiksliau, kas yra tie meta tagai, reikėtų juos išskirti į tris pagrindines grupeles:

  1. Title tag
  2. Meta description
  3. Meta robots

Title tag

Title – puslapio pavadinimas. Nors iš techninės pusės Title nėra Meta tagas, jis visgi priskiriamas šiai grupei. Title yra labai svarbi optimizavimo paieškos sistemoms dalelė. Tad verta į ją atkreipti dėmesį.

Title arba puslapio pavadinimas vartotojui yra matomas interneto naršyklės viršuje arba paieškos sistemų rezultatuose.

Title tag matomas naršyklėje.

Title tag matomas naršyklėje.

Title tag matomas paieškos rezultatų puslapiuose.

Title tag matomas paieškos rezultatų puslapiuose.

Title tagas yra rašomas tokiu kodu:

<title>Puslapio pavadinimas</title>

Norint pasiekti kuo geresnius rezultatus, labai rekomenduoju, kiekvieną puslapį pavadinti skirtingai ir taip, kad kuo labiau atitiktų puslapio turinį. Beje, svarbiausius žodžius stenkis naudoti pavadinimo pradžioje. Pavadinimas turi būti įskaitomas lengvai, aiškiai, tad kurk title tagus ne paieškos sistemoms, o vartotojams.

Taip pat Title tagas turėtų būti iki 70 simbolių, kadangi tiek daugiausiai simbolių rodo paieškos sistemų rezultatų puslapiuose. Jei bus daugiau nei 70 simbolių – bus trumpinama ir dedami daugtaškiai (kaip paskutiniame paveisklėlyje).

Meta description tag

Meta description (Meta aprašymas – lietuviškai) tai yra puslapio turinio trumpas aprašymas. Jis yra dažniausiai (nors yra išimčių) matomas paieškos sistemų rezultatų sąraše, po pavadinimu. Meta aprašymas yra sekantis dalykas, kurį vartotojas perskaito paieškos rezultatuose, po Title tago. Tad šį aprašymą reikia ruošti taip, kad jis būtų patrauklus vartotojams ir juos „užkabintų“.

 

Meta description tagas matomas paieškos rezultatų puslapiuose.

Meta description tagas matomas paieškos rezultatų puslapiuose.

Meta aprašymas yra pateikiamas tarp <head> ir </head> elementų:

<meta name=”description” content=” Meta aprašymas, kuris dažniausiai matysis paieškos sistemų rezultatuose„>

Google paieškos sistemos rezultatuose matosi iki 155 Meta aprašymo simbolių (įskaitant ir tarpus tarp žodžių), todėl geriausia neviršyti šio skaičiaus.

Lygiai taip pat kaip ir Title tagai, Meta tagai turi būti skirtingi kiekviename tavo tinklapio puslapyje.

Taigi nors Meta aprašymas neįtakoja reitingavimo paieškos sistemose, tačiau tai padeda pritraukti lankytojus iš paieškos rezultatų puslapių (search engine results page (SERP)).

Meta robot tag

Meta robot tagai yra skirti valdyti paieškos sistemų robotų patekimą į atskirus tinklapio puslapius. Pasinaudojus šiuo tagu paieškos sistemoms galima uždrauti indeksuoti, archyuoti ar sekti tam tikrą puslapį.

Šį Metą robot tagą yra naudinga naudoti siekiant išvengti dubliuoto turinio tavo tinklapyje. O kaip žinia, paieškos sistemos nemėgsta dubliuoto turinio.

<meta name=”robots” content=”index,follow”>
REIKŠMĖ:
Indeksuoti visus puslapius ir sekti visas nuorodas iš šio puslapio. Tai yra standartinė (default) reikšmė visų puslapių, kurių kode nėra pateikta Meta robot tago. Jei tinka šios reikšmės, galima nenaudoti Meta robot tago.

<meta name=”robots” content=”noindex,follow”>
REIKŠMĖ:
Paieškos sistemoms neindeksuoti šio puslapio, tačiau sekti visas nuorodas iš šio puslapio.

<meta name=”robots” content=”index,nofollow”>
REIKŠMĖ:
Paieškos sistemoms leidžiama indeksuoti puslpaį, bet neledžiama sekti nuorodų.

<meta name=”robots” content=”noindex,nofollow”>
REIKŠMĖ:
Paieškos sistemos neindeksuos šio puslapio, taip pat neseks nuorodų. Šį kodą reikia naudoti tuomet, kai nori visiškai, jog paieškos sistemos robotai aplenktų šiuos puslapius.

Meta keywords

Paieškos sistemos jau kuris laikas Meta raktažodžių nebelaiko svarbių faktoriu, įtakojančiu svetainės reitingą paieškos rezultatuose. Nors anksčiau tai darė didelę įtaką. Todėl nepatariu skirt daug dėmesio šiai Meta žymei.

Taigi iš paminėtų Meta žymių didžiausią įtaką paieškos sistemų reitingui suteikia Meta title tag.