5 didžiausios SEO klaidos pagal Google atstovą Matt Cutts

Matt Cutts – kompanijos Google kovos su web-spam‘u vadovas. Vieniems jis patinka, o SEO blackhat‘eriai jo nekenčia. Iš Matt‘o dažnai galima išgirsti apie naujus pasikeitimus Google paieškos sistemų algoritmuose, taip pat kitų naujienų susijusių su puslapių optimizavimu ir reitingavimu. Jis taip pat atsakingas už visus pasikeitimus paieškos algoritmuose.

Šįkart Matt‘as pasidalina penkiomis didžiausiomis optimizavimo paieškos sistemoms (SEO) klaidomis. Nors tai pagrindai, tačiau jie yra labai reikšmingi.

Klaida #1: neleidžiama Google robotams „ropoti“ tavo svetainėje

Taigi nesuteikiama galimybė Google robotoms „ropoti“ tavo svetainėje arba neturėjimas svetainės iš vis yra viena didžiausių klaidų. Didelis skaičius verslų iki šiol neturi interneto svetainių. O tie kas turi dažnai užkiša naudingą turinį giliai svetainėje, kuris tampa sunkiai pasiekiamas tiek vartotojams, tiek Google robotams.

Apie Google robotus ir jų „ropojimus“ rašiau šiame straipsnyje:

Klaida #2: naudojimas žodžių, pagal kuriuos žmonės neieško

Svetainėje turi būti naudojami tinkami žodžiai – raktažodžiai. Turinyje naudok tuos žodžius, kuriuos tavo potencialūs puslapio lankytojai suveda paieškos metu, priešingu atveju – vartotojai tavo tinklapio neras.

Klaida #3: per didelis dėmesys nuorodų kūrimui

Matt‘as rekomenduoja, neskirti viso savo dėmesio vien tik į nuorodų kūrimui (link building), bet fokusuotis į kokybišką turinio kūrimą. Taip pat siūlo didinti svetainės žinomumą tarp savo bendruomenės narių ne tik paieškos sistemų dėka.

Apie turinio marketingą rašiau šiame straipsnyje:

Klaida #4: blogi meta tag‘ai – title ir description

Didelę svarbą Matt‘as skiria tinkamai parinktiems Title tag‘ams ir Description tag‘ams. Ypatingai tituliniame ir didelio lankomumo puslapiuose.

Abu šie tag‘ai yra matomi paieškos sistemų rezultatuose, todėl jie turi ypatingą reikšmę, kuri lemia, ar vartotojas susigundys paspausti ir apsilankyti tavo tinklapyje, ar ne.

Ir su Title tag‘ais, ir su Description tag‘ais galima eksperimentuoti ir žiūrėti, kas veikia, o kas ne.

Apie meta tag‘us rašiau šiame straipsnyje:

Klaida #5: nesinaudojimas webmasterių įrankiais

Matt‘as siūlo naudotis ne tik Google webmasters tools, bet ir domėtis tiek Google tinklaraščiu, vaizdo įrašais, forumu, tiek kitais SEO informacijos šaltiniais internete.

Išvados

Stenkis, kad svetainė būtų lengvai pasiekiama Google paieškos robotams. Naudok tinkamus raktažodžius turinio tinklapyje. Kurk kokybišką turinį, kuriuo vartotojai būtų linkę dalintis su kitais. Sutvarkyk puslapio Title ir Description tag‘us. Naudokis SEO resūrsais ir įrankiais internete.

Pilnas Matt’o vaizdo įrašas čia: