SEO Optimizacija

SEO optimizacija (Search Engine Optimization) išvertus iš anglų kalbos reiškia svetainės optimizavimą paieškos sistemoms. Tai procesas, kurio metu interneto svetainės tiek techninė pusė, tiek išorinė yra pritaikoma taip, kad paieškos sistemos (Google, Bing, Yahoo, Ask.com ir kt.) reitinguotų svetainę kuo aukštesnėje paieškos rezultatų pozicijoje.

Jei nori, kad tavo verslas sėkmingai konkuruotų rinkoje ir internetu 24 val. per parą pritrauktų didelius srautus naujų potencialių klientų , tavo verslo svetainė privalo būti tinkamai optimizuota paieškos sistemoms, kad užimtų aukštas pozicijas pagal tikslinius raktinius žodžius.  Sėkmingai optimizuota svetainė yra rodoma pirmojo puslapio pirmutinėse pozicijose (greičiausiai į šį puslapį patekai taip pat per Google paieškos sistemą).

seo optimizacija

SEO optimizacija yra naudinga tavo verslui, nes:

  • iškilsi Google rezultatuose į aukščiausias pozicijas;
  • tai yra super efektyvi priemonė pritraukti naujus tikslinius klientus nemokamai iš paieškos sistemų;
  • tai yra ilgalaikė investicija, priešingai, nei pvz. reklamos pirkimas Google Adwords;
  • pritraukti vieną klientą iš organinės paieškos kainuoja mažiau, nei perkant iš Google Adwords;
  • aukšti rezultatai Google organinės paieškos rezultatuose vartotojams parodo, kad verslu galima pasikliauti;
  • tai yra vienas geriausių marketingo metodų, kuris padidina verslo apsukas.

Nuolat tobulinamos paieškos sistemos ir jų paieškos algoritmai pateikia vis tikslesnius paieškos rezultatus vartotojams pagal jų pateiktas užklausas. Todėl vartotojai yra linkę daugiausiai dėmesio atkreipti tik maždaug į penkias-aštuonias pirmutines paieškos rezultatų pozicijas. Likusių rezultatų vartotojai arba net nežiūri, arba tik trumpam užmeta akį. Dar retesnis atvejis, kuomet vartotojas naršo po sekančius paieškų rezultatų puslapius. Taigi SEO optimizacijos tikslas yra iškelti svetainę į pirmojo paieškos rezultatų puslapio kuo aukštesnes pozicijas ir tokiu būdu padidinti svetainės lankomumą pritraukiant tikslinius vartotojus pagal reikiamus raktinius žodžius.

google-analytics-seo

Svetainės optimizavimo paieškos sistemoms procesą (SEO optimizaciją) sudaro trys pagrindinės dalys:

  • Tyrimas ir analizė
  • Vidinis tinklapio optimizavimas
  • Išorinis tinklapio optimizavimas

Tyrimas ir analizė

Analizė (SEO tyrimas) yra pirmasis žingsnis. Nuo jo prasideda SEO optimizavimas. Analizės ir tyrimo dalyje itin didelę reikšmę turi raktiniai žodžiai ir jų nustatymas.

Tyrimas ir analizė SEO

Svarbu išsiaiškinti, pagal kuriuos raktinius žodžius norima iškilti paieškos rezultatuose, kurie raktiniai žodžiai yra tie, kurie pritrauks tavo verslo tikslinę auditoriją. Būtina atlikti rinkos analizę. Taip pat privalu atlikti konkurentų tinklapių analizę: kas yra pagrindiniai konkurentai, kokiais raktiniais žodžiais jie siekia iškilti, ar išvis jie optimizuoja svetainę paieškos sistemoms, kokias atgalines nuorodas ir iš kur jie turi, kokios galimybės aplenkti konkurentus.

Analizės dalis yra labai svarbi, kadangi blogai atlikus raktinių žodžių tyrimą arba išvis jo neatlikus, bus sutraukiami visiškai netiksliniai lankytojai, ko pasekoje nebus naujų verslo klientų. Taip pat yra tikimybė pasirinkti netinkamą raktinį žodį, pagal kurį vartotojai nėra linkę ieškoti tavo prekės ar paslaugos.

Vidinis optimizavimas

Vidinis svetainės optimizavimas – svetainės techninės pusės sutvarkymas, kad tinklapis patiktų paieškos sistemoms. Tai reiškia, kad yra sutvarkomi Meta tag’ai (meta žymės), pagal jau išanalizuotus raktinius žodžius yra talpinamas turinys, išspaudžiamas maksimumas iš svetainės atidarymo greičio, parenkama teisinga tinklapio struktūra ir puslapių pasiekiamumas, korektiškai sutvarkomi tinklapio paveikslėliai bei vidinis nuorodų tinklas. Vidinis svetainės optimizavimas – tai lyg pamatų statymas: jei vidinis SEO bus atliktas blogai, likusį SEO proceso dalis – išorinis optimizavimas – gali netekti prasmės.

Išorinis optimizavimas

Tai itin svarbi SEO optimizavimo dalis. Ji lemia labai daug galutinės SEO optimizacijos sėkmės ir dar didžiulę įtaką svetainės pozicijai Google rezultatuose. Išorinis optimizavimas – kokybiškų atgalinių nuorodų į tavo puslapį kūrimas ir jų skaičiaus didinimas, darbas su socialiniais tinklais, tinklapio autoriteto didinimas, tinklraščių tinklų kūrimas, SEO straipsniai. Išorinis optimizavimas reikalauja daugiausiai laiko, tai nėra vienkartinis procesas, kurį atlikus galima pamiršti SEO optimizaciją. Tai ilgas darbas, kuris palaipsniui atneša aiškius rezultatus – aukštas pozicijas Google.

SEO optimizacija – labai svarbi šiuolaikinio verslo dalis. Aukštos pozicijos Google sistemoje pagal tinkamus raktinius žodžius gali padaryti didžiulį pokytį įmonės pardavimuose ir naujų klientų skaičiuje.

Jei nori pritraukti klientus internetu ir padidinti savo verslo pajamas skaityk: SEO paslaugos.