Kaip apsaugoti svetainę nuo Google algoritmo atnaujinimų?

Pingvinas, Panda – tai gyvūnai, kurie daug kam sugriovė verslus ir nuvarė į bankrotą. Google algoritmo atnaujinimai pavadinti šių gyvūnų pavadinimais, skirti tam, kad iš paieškos pirmųjų puslapių (arba visai iš paieškos rezultatų) būtų pašalintos tos svetainės, kurios žaidžia ne pagal Google taisykles ir stipriai jas laužo. Faktiškai visos svetainės, kurios nenatūraliu būdu kuria atgalines nuorodas (o tai yra vienas efektyviausių paieškos algoritmo kintamųjų), pažeidžia Google taisykles. Pagal Google, atgalinės nuorodos turėtų būti kuriamos natūraliu būdu – talpinant į svetainę vertingą turinį, žmonės juo turėtų tarpusavyje dalintis patys (socialiniuose tinkluose, bloguose ir kituose tinklapiuose). Tokiu SEO optimizavimo modeliu realybėje mažai kas naudojasi.

seo-optimizacija-paslaugos-algoritmas

SEO pasaulyje sklinda gandai, kad artimiausiu metu galime sulaukti dar vieno rimto atnaujinimo. Taigi kaip apsisaugoti nuo baisiųjų Google algoritmo atnaujinimų – pingvinų bei pandų – ir nebūti pašalintam iš Google paieškoje užimamų pozicijų?

Visų pirma kalbant apie atgalines nuorodos, kurios yra vienas pagrindinių rodiklių, pagal ką Google skiria nuobaudas, labai svarbu kuriant nuorodas rinktis kokybę vietoj kiekybės. Anksčiau, prieš kokius penkerius metus, užtekdavo sukurti automatizuotu būdu per savaitę 10 000 atgalinių nuorodų su reitinguojamu raktažodžiu ir to užtekdavo, kad svetainė iškiltų į TOP pozicijas. Dabar laikai pasikeitė ir Google atidžiai stebi tiek pačių nuorodų kokybę, tiek inkarinio teksto naudojimą. Kiekvieną kartą sukuriant atgalinę nuorodą, būtina patikrinti ne tik puslapio Page Rank‘ą, tačiau taip pat labai daug apie nuorodos kokybę pasakys Trust Flow ir Citation Flow (Majestic SEO), Domain ir Page Authority, į domeną ateinančių atgalinių nuorodų skaičius ir jų kokybė, domeno amžius.

Taigi sekantis dalykas, į kurį būtina atsižvelgti, tai yra atgalinių nuorodų tekstas. Google gana greitai pastebi, jei į svetainę ateina nuorodos vien tik su vienodu atgalinių nuorodų tekstu, kuriame naudojamas reitinguojamas raktinis žodis. Todėl būtina diversifikuoti raktažodžių tekstą. Rekomenduoju naudoti tokį atgalinių nuorodų teksto išskirstymą: 20% nuorodų naudojama su pagrindiniu reitinguojamu raktažodžiu, 20% nuorodų su reitinguojamo puslapio URL, 20% nuorodų su tinklapio prekinio ženklo pavadinimu, 20% nuorodų su reitinguojamu raktažodžiu + papildomu žodžiu, 20% nuorodų su nesusijusiais žodžiais (spauskite čia; skaityti daugiau ir pan.). Toks procentinis išskirstymas ir nuorodų teksto diversifikavimas yra arčiausiai natūralaus nuorodų teksto pasiskirstymo, todėl tokiu būdu optimizuojamas tinklapis neturėtų užkliūti dabartiniams Google algoritmams ir sekantiems ateinantiems atnaujinimams.

Labai svarbu nuolat stebėti savo tinklapio nuorodų profilį. Tai suteikia daug vertingos informacijos. Jei tavo svetainė šiuo metu užima pakankamai geras pozicijas, tau taip pat reikėtų tai padaryti, tuo pačiu pasitikrinsi, ar svetainei yra potencialo nukentėti nuo galimai ateinančio naujo Google algoritmo atnaujinimo. Jei matai, kad nuorodų profilis yra netvarkingas – pats laikas jį pradėti tvarkytis, kol dar nėra vėlu.

Apibendrinant atgalinės nuorodos yra tas kintamasis, pagal kurį Google, tikėtina, remsis ir per ateinančius paieškos algoritmo atnaujinimus. Todėl pats nuorodų auginimo procesas turi būti vykdomas labai atidžiai ir žinant, kas yra daroma. Tačiau negalima pamiršti, kad vidinis SEO optimizavimas taip daro didelę įtaką ir čia taip gali grėsti peroptimizavimas.

Daugiau informacijos: SEO paslaugos