Kaip padidinti vartotojų atsakomumą socialiniuose tinkluose?

Šį kartą papasakosiu apie socialinių tinklų marketingą. Verslas, siekiantis įtvirtinti savo pozicijas socialiniuose tinkluose, dažnai nežino, kokią informaciją teikti esamiems ir potencialiems klientams bei į kokias skelbiamas žinutes vartotojai reaguoja ir atsako geriausiai. Taigi kas įtakoja įmonės pranešimų, skelbiamų socialiniuose tinkluose, atsakumumą? Kokie pranešimai yra patrauklūs ir įdomus vartotojams? Šiame straipsnyje pateiksiu patarimus ir metodus, kaip įmonėms padidinti vartotojų aktyvumą socialiniuose tinkluose – daugiau like’ų, share’ų, komentarų skelbiamuose pranešimuose.

Skelbk turinį, orientuotą vartotojui

Visas turinys, skelbiamas socialiniuose tinkluose, turi būti aktualus ir naudingas vartotojui. Kokybiškas turinys suteikia vertę. O gauti kažką vertingo niekas neatsisako. Išnaudoti socialinius tinklus, tai – kurti geresnį ryšį su savo esamais ir potencialiais naujais klientais. Tad pats paslaugos/produkto pardavimas negali būti pagrindinis dalykas, į kurį turi būti nutaikytas taikiklis. Per didelis prekės ar paslaugos piršimas neleis surinkti didelės gerbėjų bazės ir išlaikyti esamus.

Trumpink įrašus

Statistiniai tyrimai parodė, kad facebook platformoje didžiausią skaitomumą ir atsakomumą turi tie įrašai, kurie yra neilgi – iki 80 simbolių (ne žodžių, bet simbolių). Paprasčiausiai ilgų įrašų skaitymui vartotojai nebeturi laiko, nes jų naujienų srautas ir taip yra perpildytas. Tad daugiausiai dėmesio gauna tie pranešimai, kuriais sugebama trumpais sakiniais užkabinti vartotoją.

Pridėk nuotraukas ar vaizdo įrašus

Naujienų sraute įrašai kartu su nuotrauka ar vaizdo įrašu susilaukia žymiai didesnio vartotojų dėmesio, kadangi tokiu atveju įrašas naujienų sraute vartotojams tampa lengviau pastebimas. Tik noriu pasakyt vieną svarbų dalyką: naudok nuotraukas ar vaizdo įrašus aktualius tavo temai, o ne tam, kad surinkti kuo daugiau like‘ų.

URL sutrumpinimas

Socialiniuose tinkluose skelbiamos nuorodos, kurios yra sugeneruotos URL trumpinimo svetainių (pvz., https://bitly.com/ ) sulaukia apie 15% mažiau paspaudimų, nei originalios nuorodos. Vartotojai nori matyt, kur veda nuorodos. Naudojantiems turinio valdymo sistemą WordPress rekomenduoju URL trumpinimo įskiepį (plugin) pavadinimu „Pretty link“. Labai paprastas ir patogus įskiepis trumpint adresus.

Žinutėse klausk klausimus vartotojams, skatink atsakymus.

Efektyvus metodas, kuris facebook’e skatina „fanų” atsakomumą: Pavyzdys: „Įrašyk į tuščią vietą: Jei turėčiau nesibaigiantį pinigų šaltinį, aš _________”. Tokiu atveju vartotojams nereikia kūrti ilgų sakinių, jiems užtenka brūkštelt kelis žodžius. Todėl tai ir pritraukia daug atsakymų. Tik dar kartą pasikartoju: naudok tik vartotojams aktualiom temom.

bt

Aktyvumo laikotarpiai

Identifikuok, kuriuo paros laiku tavo „fanai” yra aktyviausi. Nustačius aktyvumo laikotarpį, tuo metu ir skelbk žinutes vartotojams. Beje, pagal statistiką, geriausias laikas skelbti yra nuo 20 val. vakaro, o geriausia savaitės diena – trečiadienis. Bet priklausomai nuo nišos, šie duomenys gali kisti.

Naudok emocijos žinutėse

Skelbiamuose pranešimuose naudok emocijas – žmoniems patinka bendrauti su žmonėmis, o ne su robotais. Nesistenk naudoti vien tik sausą informaciją, kuri nėra skaniai valgoma vartotojams. Žmonėms patinka teigiamos emocijos. Prie gerų, teigiamų emocijų žmonės pripranta. Tad stenkis šį faktorių išnaudoti savo pranešimuose.

Nepersistenk su pranešimų skaičiumi

Pastebiu, kad vienos įmonės paleidžia didelį skelbiamų pranešimų skaičių vienu metu. Tarkim, 2-3 viena po kitos sekančios žinutės. Netapk įkyrus vartotojams: patartina per dieną skelbti daugiausiai iki 2 pranešimų, o per savaitę iki 4 kartų. Pasinaudojus šiais patarimais pranešimai socialiniuose tinkluose bus perskaityti daugiau kartų ir sulauks daugiau atsakymų į tavo skelbiamą žinutę.

Išbandyk viską pats praktiškai ir palik man savo nuomonę komentaruose, kaip tau pasisekė.