„Inbound“ marketingas: iš lankytojo – į klientą

Laikas eina – marketingas keičiasi. Reklaminių elektroninių laiškų siuntimas, „šalti“ skambučiai potencialiems klientams, telemarketingas, skrajučių mėtymas į pašto dėžutes, TV ir radijo reklama, reklaminiai baneriai – visa tai jau daug metų naudojami metodai, kuomet yra tiesiogiai siūloma pirkti tam tikrą įmonės produktą ar paslaugą. Toks marketingas vadinamas „išeinantis“ (outbound marketing). Manau, jog kuo toliau, tuo labiau outbound marketingas bus netoks efektyvus, kadangi per dieną žmonės yra tiesiog atakuojami iš visų pusių tiesioginės reklamos, todėl jie mažiau ją pastebi, užsideda tam tikrus reklamos filtrus. Žinoma, išvardinti metodai bus veiksmingi, tačiau netokie efektyvūs kaip buvo pradžioje.

Šįkart noriu tau papasakoti apie kitą marketingo strategiją, kuri pastaruosius 6-7 metus užsienyje yra stipriai naudojama ir laikoma viena efektyviausių ypač smulkioms įmonėms, nes nereikalauja milžiniško biudžeto.

Mieli skaitytojai, – „INBOUND“ MARKETINGAS!

inbound-piltuvelis

Iš tikrųjų tiksliai nežinau, kaip galima teisingai išversti šį pavadinimą: „įeinantis“ marketingas ar „gaunamas“ marketingas, tad toliau vadinsiu tiesiog „inbound“ marketingu.

Inbound marketingas yra outbound marketingo priešingybė. Inbound marketingas – marketingo strategija, kuomet yra kuriamas potencialiems klientams vertingas turinys, skelbiamas tinklaraščiuose, vaizdo įrašuose, elektroninėse knygose, ir pasitelkiant SEO optimizaciją bei socialinius tinklus yra sukuriamas lankytojų srautas į tinklapį, kuriame dalis lankytojų tampa klientais. Inbound marketingu siekiama, kad potencialūs klientai patys rastų tavo verslą.

Skirtumai tarp inbound ir outbound marketingų:

Inbound

Outbound

  • Komunikacija yra dvipusė, yra bendraujama su esamu ir potencialiu klientu
  • Komunikacija yra vienpusė
  • Vartotojai ateina pas tave per paieškos sistemas, socialinius tinklus, rekomendacijas
  • Spausdinta reklama, TV, radijas, banerinė reklama, šalti skambučiai
  • Marketingo strategija suteikia vertę vartotojui per turinį
  • Marketingo strategija suteikia labai mažai arbai visai nesuteikia vertės vartotojui

 

1. Lankytojų pritraukimas į svetainę

Pirmasis žingsnis inbound marketinge – būti surastam ir patraukti potencialių klientų dėmesį. Svarbu suprasti, kad norime patraukti būtent tikslinių vartotojų dėmesį, kurie gali tapti tavo įmonės klientais.

Kaip galima pritraukti lankytojų dėmesį:

  • Tinklaraščių (blog‘ų) įrašais: tinklaraščiai yra vienas geriausių būdu inbound marketingo realizavimui. Siekiant, kad verslą rastų potencialūs klientai, tinklaraštyje turėtų būti talpinama vertinga informacija, atsakomi klausimai vartotojams, vykdomas bendravimas su lankytojais.
  • Socialiniai tinklai: Lietuvos rinkai labiausiai tinkantis socialinis tinklas – Facebook. Šiame tinkle su savo „fanais“ taip pat dalinkis naudinga informacija (tiek nuorodomis į tinklaraštį, tiek kitomis su tavo produktu/paslauga susijusiomis naujienomis), taip pat labai svarbu socialiniuose tinkluose tiesiogiai bendrauti su vartotojais, atsakyti į jų žinutes.
  • SEO optimizacija: tinklapių optimizavimas paieškos sistemoms pagal tam tikrus raktinius žodžius leidžia padidinti tikslinių lankytojų srautą į tinklapį. Žinant pagal kokius raktinius žodžius informacijos ieško potencialūs klientai, skelbiamas turinys taip pat turi būti pritaikytas pagal raktažodžius.

2. Lankytojų konversija

Kuomet pritraukėme lankytojus į tinklapį, sekantis tikslas yra gauti lankytojo kontaktinę informaciją. Didžiausią vertę internetiniame marketinge turi vartotojo el. pašto adresas. Siekiant gauti lankytojo el. pašto adresą, reikia už tai kažką suteikti pačiam vartotojui. Tai gali būti elektroninė knyga, brošiūra, gidas ar išskirtinis, niekur nepublikuojamas vaizdo įrašas apie problemos sprendimą, ar prekę / paslaugą. Svarbiausia vėlgi – suteikiamas turinys turi būti vertingas lankytojui.

Lankytojų konversijos procesas atrodytų taip:

Pasiūlymas atlikti veiksmą (call to action) -> nukreipiamasis puslapis (landing page) -> forma palikti kontaktą

  • Pasiūlymas atlikti veiksmą (call to action): tinklapyje turi būti aiškus mygtukas, baneris, kuris siūlytų vartotojui atlikti tam tikrą veiksmą – „atsisiųsk el. knygą dabar“, „gauk nemokamą vaizdo įrašą“ ir pan. Jei nebus pakankamai aiškių pasiūlymų atlikti veiksmą, konversijos rodiklis bus labai mažas, lankytojai paliks tinklapį neatlikę jokio tavo norimo veiksmo.
  • Nukreipiamasis puslapis (landing page) – tai atskiras puslapis, kuriame plačiau paaiškinama, kas bus suteikta vartotojui, kokias naudas jis gaus už paliktą el. pašto adresą.
  • Forma palikti kontaktą: nukreipiamajame puslapyje turi būti el. pašto palikimo forma. Turėk omenyje, kad forma turėtų būti be nereikalingų tau laukelių. Vartotojai linkę palikti savo duomenis ten, kur reikia mažiau įvedinėti papildomų duomenų. Tad jei tau nebūtinai reikia sužinoti vartotojo vardo ir pavardės, šių duomenų ir neprašyk palikti. Didžiausias užpildymas yra vieno laukelio formos, dažniausiai tai – el. pašto adreso laukelis.  El. pašto surinkimui rekomenduoju mailchimp.com paslaugas.

3. Lankytojo pavertimas į klientą

Galiausiai, kuomet turi potencialių klientų el. pašto adresus, galima pradėti versti juos į tavo verslo klientus. Tai yra daroma siunčiant naudingą informaciją apie įmonės produktus / paslaugas el. paštu. Svarbu suprasti, kad pagrindinis el. laiško akcentas turi būti ne siūlymas pirkti, o vertinga informacija, pateikiama potencialiam klientui. Tai gali būti, pavyzdžiui, klientų problemų sprendimo būdai pasitelkiant tavo įmonės produktus ar paslaugas. El. laiškų siuntimas turi būti panašiu laiku ir pastoviai – kas savaitė, kas dvi, ar kas mėnesį, tai priklauso nuo gebėjimo pateikti vartotojui naudingą informaciją naujienlaiškiuose.

Nemaža dalis potencialių klientų įsigys prekę ar paslaugą tik po kurio laiko, gavus tam tikrą el. laiškų skaičių.

Taip pat verta žinoti, kad siunčiama informacija turi būti pritaikoma ir pasikartojančius pirkimus atliekantiems klientams pritraukti.

4. Statistikos analizavimas

Labai svarbu sekti inbound marketingo statistinius rodiklius. Žinoma, rekomenduoju naudoti Google analytics nemokamą įrankį, kurio pilnai užtenka.

Analizuojant inbound marketingo rezultatus, svarbu atkreiptį dėmesį ir išanalizuoti, koks turinys pritraukia daugiausiai vartotojų dėmesio, iš kokių šaltinių ateina lankytojų srautai, kurie pasiūlymai atlikti veiksmą (call-to-action) mygtukai veikia geriau, kaip greitai vartotojai palieka tinklapį neatlikę jokio veiksmo ir pan.

Nuolatinis statistikos sekimas leidžia tobulinti inbound marketingo strategiją.

Inbound marketingo sudedamosios dalys

inbound-marketingas

 

Viršuje esantis paveiksliukas parodo tiksliau, kas yra inbound marketingas. Inbound marketingas – tai susijungimo taškas turinio marketingoSEO optimizacijos, socialaus marketingo bei duomenų analizės Google analytics įrankiu.

Teisingai panaudojus šiuos keturis elementus galima išgauti didelį inbound marketingo efektyvumą, kuris padidins tavo įmonės pardavimų skaičių.

Ką sako Sethas Godinas apie inbound marketingą

Sethas Godinas – garsus verslininkas, lektorius ir autorius. Šis plikas vyrukas vienas pirmųjų, kuris pradėjo naudoti ir kalbėti apie inbound marketingą internete .

Taigi keletas svarbių patarimų iš Setho apie inbound marketingą:

  • Vienas iš būdų pagerinti tavo inbound marketingo strategiją – investuoti į SEO optimizaciją.  Tinklapio optimizavimas paieškos sistemoms sutrauks tikslinių lankytojų srautą į tinklapį, o tai yra ypač svarbu.
  • Pagrindinė inbound marketingo idėja – būti surastiems pačių potencialių klientų. Todėl labai svarbu, kad įmonė būtų veiksni socialiniuose tinkluose. Kaip jau rašiau, Lietuvos verslams geriausia koncentruotis ties Facebook socialiniu tinklu.
  •  Skelbiamas turinys – viena svarbiausių inbound marketingo sudedamųjų dalių. Tik vertingas ir naudingas turinys pritrauks lankytojų srautą.
  • Skelbiamu turiniu pasidalink įvairiais marketingo kanalais: su kitų tinklaraščių savininkais, tiksliniuose forumuose ir pan.
  • Inbound marketingas neturi būti įkyrus ir per prievartą siūlantis pirkti produktą ar paslaugą.
  • Skirk didelį dėmesį vartotojų dėmesio pritraukimui ir kurk naudingą turinį potencialiems klientams.

Išvados

Taigi inbound marketingas – ilgalaikė strategija, kurios efektyvumus palaipsniui didėja ir yra pritraukiamas vis didesnis klientų skaičius. Šią strategiją ypač rekomenduoju naujoms įmonės, ji taip pat labai sėkmingai yra išnaudojama vidutinių bei stambių įmonių. Lietuvoje, deja, vis dar yra nedaug įmonių, kurios naudojasi inbound marketingo strategija, tačiau kuo toliau, tuo įmonių, besinaudojančių inbound marketingo strategija, skaičius augs. Laimės tie, kas pradės įgyvendinimą pirmesni savo rinkoje. Todėl patariu nesnausti ir būti pirmuoju savo rinkoje.

Jei turi klausimų ar nori pasikonsultuoti dėl inbound marketingo, visada gali susisiekti su manimi.

Taip pat rekomenduoju perskaityti šiuos įrašus: