Reputacija internete ir jos valdymas: kaip neprarasti didelių pinigų dėl netinkamų atsiliepimų

Reputacija – vieša nuomonė apie kieno nors savybes ir ypatybes. Iš lotynų kalbos išverstas žodis reputatio reiškia apgalvojimą, apmąstymą.

reputacija-internete-valdymas

Lietuvoje turime unikalią internautų komentavimo kultūrą: drabstymasis purvais, neargumentuotas tiesos įrodinėjimas, prakeiksmai, rusiškų epitetų naudojimas ir pan. Tiesa, yra ir labai maža dalis teisingų ir argumentuotų komentarų. Tačiau tai yra lašas jūroje.

Internetas suteikia vartotojams pilną žodžio laisvę. Savo nuomone galima dalintis su visais ir ji internete tampa pasiekiama visiems. Ypač per paieškos sistemas.

Visos įmonės anksčiau ar vėliau susiduria su nepatenkintas klientais. O ką daryti, jei nepatenkintas klientas ima rašyti internete apie tavo įmonę neigiamus atsiliepimus komentarų ar straipsnių pavidalu? O galbūt tavo nuožmusis konkurentas sumąstė žaisti purvinus žaidimus ir taip pat pildo interneto erdvę su neigiamais atsiliepimais apie tavo verslą? Atleistas iš pareigų darbuotojas pradeda skelbti tiesos neatitinkančią informaciją?

Interneto vartotojai turi jau gana stiprų įprotį prieš perkant prekę/paslaugą pasiieškoti informacijos internete (ypač prieš perkant ne dažno vartojimo, brangesnę prekę ar paslaugą). Internautai skiria daugiausiai dėmesio tik pirmosioms šešioms paieškos rezultatų pirmojo puslapio svetainėms, likusioms svetainės yra skiriamas žymiai mažesnis dėmesys.

Taigi, jei suvedus įmonės pavadinimą į paieškos sistemą, pirmajame puslapyje yra pateikiamos svetainės su neigiamais komentarais apie įmonę (pvz., iš tokių svetainių kaip skundailt.com, skusk.lt ir kitų panašaus tipo svetainių ar tinklaraščių), atsiranda labai didelė tikimybė, kad potencialius pirkėjas persigalvojus pirkti tavo produktą ar paslaugą.

Atsiliepimai internete daro didelę įtaką žmonių apsisprendimui. Ypatingai didelį efektą daro neigiami komentarai.

Kas yra reputacijos valdymas internete?

Reputacijos valdymas internete – užtikrinimas, kad pirmajame Google rezultatų puslapyje pagal tavo įmonės pavadinimą nebūtų neigiamų atsiliepimų ir komentarų. Kaip jau sakiau, svarbiausias yra pirmasis paieškos sistemų rezultatų puslapis, kurio rezultatai sulaukia daugiausiai vartotojų dėmesio.

Neigiamų komentarų apie įmonę neįmanoma pašalinti iš interneto (na, galima, tačiau tas užimtų labai daug laiko), tačiau juos galima nustumti į tolimesnius paieškos rezultatų puslapius, kad vartotojo akis už jų neužkliūtų.

Įmonė gali turėti nepriekaištingą tinklapį, kuris yra patogus vartotojams ir kuriame puikiai pateikiamas produktas, tačiau jei vartotojas internete pasiskaitys neigiamų atsiliepimų, tinklapis praras prasmę, potencialus klientas „nuplauks“.

Taigi SEO optimizacijos pagalba neigiami atsiliepimai yra nustumiami iš pirmojo paieškos sistemų rezultatų puslapio ir vietoj jų iškeliami teigiami arba neutralūs puslapiai.

Reputacijos valdymas internete yra taikomas ne tik įmonėms, bet ir atskiriems žmoniems, šoumenams ar „žvaigždūnams“.

Nemažai įmonių prieš priimant į tam tikras pareigas naują darbuotoją apie jį pasiieško informacijos internete. Randami komentarai, parašyti pačio žmogaus, ar nuotraukos iš 28-ojo Evkos gimtadienio ne visada padeda būsimiems darbdaviams susidaryti gerą įspūdį…

Visuomenėje žinomi žmonės taip turėtų stipriai atkreipti dėmesį, kokia informacija apie juos sklando pirmuosiuose Google rezultatų puslapiuose.

Faktai apie reputaciją internete

  • 83% interneto vartotojų sutinka, kad atsiliepimai internete įtakoja jų apsisprendimą pirkti;
  • 8 iš 10 internautų patvirtina, kad perskaitytas neigiamas komentaras apie prekę lėmė pasirinkimą NEPIRKTI paslaugos;
  • Neigiami atsiliepimai labai stipriai įtakoja brangių produktų / paslaugų pirkimą;
  • 72% pirkėjų internete rastus atsiliepimus apie parduodamus produktus / paslaugas laiko tokiais pačiais svarbiais kaip išgirstus gyvai iš kito žmogaus;
  • Kitų vartotojų atsiliepimai yra net 12 kartų labiau patikimesni potencialiems vartotojams, nei gamintojo/tiekėjo pateiktas aprašymas.

5 žingsniai reputacijos valdymui

  1. Nustatyk dabartinę situaciją.
  2. Ištirk, kokius pakeitimus reikia atlikti.
  3. Nuspręsk, kokiais kanalais bus keičiama potencialių klientų nuomonė
  4. Naujo teigiamo turinio kūrimas ir talpinimas internete
  5. Sukurto turinio iškėlimas SEO optimizacijos (SEO paslaugos) dėka paieškos sistemų rezultatuose

Dėl blogos reputacijos internete gali prarasti milžiniškus pinigus ir naujus klientus. Todėl svarbu turėti teigiamą bendrą nuomonę. Jei tave domina nepriekaištinga reputacija internete – susisiek su manimi. Pasikalbėsime, kaip gali neprarasti didelių pinigų dėl netinkamų atsiliepimų internete.