Kurias paieškos sistemas renkasi interneto vartotojai pasaulyje?

Lietuvoje Google paieškos sistema yra dominuojantis interneto vartotojo pasirinkimas. Google svetainę pagrindine paieškos sistema laiko apie 98% interneto vartotojų. Todėl natūralu, kad lietuviškoms įmonėms dažniausiai reikėtų orientuotis tik į pozicijų gerinimą Google paieškos sistemoje. Reikia suprasti, kad skirtingos paieškos sistemos naudoja skirtingus reitingavimo algoritmus, todėl jei įmonės veikla ir pagrindinis klientų srautas atsiranda Lietuvoje, reikėtų fokusuotis tik ties Google paieškos sistema. Tačiau ką reikėtų daryti ir kuo SEO paslaugos gali būti naudingos, jei įmonė klientus siekia pritraukti ne Lietuvoje, bet užsienyje – NVS šalyse (Ukraina, Baltarusija, Rusija ir kt.), Kinijoje, ar Afrikos žemyne?

Šiuo metu rinkoje yra nemažas paieškos sistemų pasirinkimas. Tačiau pagrindinės ir didžiausios yra šios:

  • Google
  • Yahoo
  • Yandex
  • Facebook
  • Baidu

Visoje Europos sąjungoje paieškos sistemų aiškus lyderis yra Google sistema (užima apie 97% rinkos). Jungtinėse Amerikos Valstijose situacija panaši: Google – numeris 1, apie 14% rinkos užima Yahoo ir apie 10% Bing sistema. Lotynų Amerikoje taip pat karalius Google neužleidžia niekam savo sosto.

Afrikoje interneto vartotojų skaičius palaipsniui auga. Tačiau ten, šiaurinėse Afrikos valstybėse, vartotojai renkasi Facebook socialinio tinklo paiešką. Google sistema labiausiai naudojama tik išsivysčiusioje Pietų Afrikos Respublikoje.

Situacija visai kitokia pasaulio rytuose. Jei pažvelgtume į rytines rinkas, matytume, jog interneto vartojimo įpročiai ten yra kitokie, nei vakaruose ar pietuose.

Rusija ir kitos NVS (nepriklausomų valstybių sandraugos) šalys yra labiausiai linkusios rinktis Yandex paieškos sistemą, kuri yra išsikovojusi ir užima apie 65% paieškos sistemų rinkos. Google paieška NVS šalyse naudojasi apie 30% internautų. Yandex paieškos variklis pasižymi itin dideliu kaprizingumu. Rusams priklausanti paieškos sistema dažnai mėgsta keisti paieškos algoritmą ir pagrindinius elementus, pagal ką reitinguojamos svetainės paieškos rezultatuose. Vieną kartą svetainės aukštai reitinguojamos pagal tai, kiek lankytojas laiko išbūna svetainėje ir pagal bounce rate‘ą, kitą kartą po algoritmo atnaujinimo pirmauja svetainės turinčios daugiau atgalinių nuorodų. Yandex SEO paslaugos yra labai sudėtingas procesas. Stabilumo didelio nėra, galbūt taip stengiamasi pritraukti didesnį mokamos reklamos (Adwords alternatyva) klientų srautą.

Paieškos sistemų padėtis Kinijoje yra stipriai apribota. Kinijos valdžia yra užblokavusi daugybę vakarų svetainių tokių kaip Google, Facebook,  Youtube, Twitter, Blogspot, WordPress, Vimeo, Dropbox, Soundcloud ir kt. ir Kinijos interneto vartotojai gali jomis naudotis tik apeidami tam tikrus barjerus. Kinijos rinkoje tvirtas lyderio pozicijas užima Baidu paieškos sistema – apie 74% rinkos.

Japonijoje nuo senų laikų pirmą vietą paieškos sistemų reitinge užima Yahoo sistema (apie 55% rinkos), antroje  vietoje – Google (30% rinkos), likusią dalį užima kitos smulkesnės paieškos sistemos. Google nors ir nedideliais žingsniais bet po truputį vis didina savo užimamos rinkos dalį.

Taigi interneto vartotojai skirtingose pasaulio vietose turi skirtingus įpročius, kokią sistemą naudotis ieškant informacijos internete.

seo-paieskos-sistemos-google-yandex-yahoo-bing

Nemažas skaičius Lietuvos įmonių siekia padidinti naujų klientų bazę Ukrainos, Baltarusijos, Rusijos ir kitose NVS šalių rinkose. Todėl tokiu atveju svetainę reikia optimizuoti būtent Yandex paieškos sistemai.

Visai neseniai prie Gmarketing.lt partnerių prisijungė Yurijus iš Ukrainos sostinės Kijevo, kuris jau septynerius metus dirba su svetainių optimizacija tiek Google, tiek Yandex paieškos sistemoms, todėl mes galime pasiūlyti aukščiausios kokybės SEO paslaugas klientams siekiantiems tapti surastiems rytų valstybių klientams. Jei tave domina naujų klientų paieška užsienyje, parašyk mums per čia: SEO paslaugos.