Ar įmonių katalogai padeda padidinti tikslinių lankytojų srautą?

Labai dažnai tenka bendrauti su smulkių ir vidutinių įmonių vadovais, kurie nuolat sulaukia skambučių iš internetinių įmonių katalogų, siūlančių reklamuotis už tam tikrą metinį mokestį kataloge iškeliant svetainę į „matomą“ vietą ar suteikiant galimybę plačiau aprašyti savo paslaugas. Tačiau ar tikrai internetiniai įmonių katalogai padeda pritraukti tikslinių lankytojų srautą, kurie vėliau taps įmonės klientais?

imoniu-katalogai-seo

Lietuvos interneto vartotojai turi labai stipriai įsišaknijusį įprotį: ieškant produkto ar paslaugos tiekėjo, pirmasis žingsnis – suvesti raktinius žodžius Google paieškos sistemoje, o ne kažkur kitur. Tik visai minimalus internautų skaičius ieškodamas paslaugų pirmiausiai eitų į internetinius katalogus ir tik tada suvedinėtų raktinius žodžius.

Įmonių katalogai sutraukia didelius lankytojų srautus tik dėl to, kad nemokamai talpina įmonių rekvizitus. Lankytojai atsiduria katalogo svetainėje suvesdami pavyzdžiui raktinį žodį „UAB STATYBOS GURU“ ir jei ta įmonė neturi savo tinklapio, arba turi, tačiau jį yra visiškai apleidusi, Google rezultatuose pirmose vietose bus įmonių katalogų rezultatai. Tačiau tai galioja tik visiškai atsilikusioms įmonėms, kurios neskiria dėmesio potencialiems klientams internete. O pas mus, Lietuvoje, tokių įmonių yra tikrai nemažai, todėl internetiniai įmonių katalogai taip ir susitraukia tokius lankomumo rodmenis. Tačiau tai yra lankytojai, kurie jau žino apie jus ir jiems reikia nebent pasitikslinti adresą ar įmonės kodą. Nauji klientai vargiai atsiranda iš tokio tipo katalogų.

Kiekvienam potencialiam klientui kyla didelės abejonės, jei suvedus įmonės pavadinimą pirmose Google pozicijose yra pateikiama ne oficiali įmonės svetainė, bet nuorodų katalogai.

Kiekvienai kompanija tiek mažai, tiek didelei labiau apsimoka investuoti tuos pinigus į savos svetainės SEO optimizaciją, nei kišti pinigus į išorinę svetainę, kuri nuo jūsų visiškai nepriklauso. Tu negali būti garantuotas, kiek laiko dar tas interneto katalogas veiks, ar nepasikeis mokestis už talpinimą ir pan. Vienintelis dalykas, ką teigiamo gali suteikti įmonių katalogai, tai yra atgalinė nuoroda į tavo oficialų tinklapį. Dažniausiai katalogai patalpina bazinę informaciją apie įmonę, tačiau nurodo tinklapio adresą „negyvos“ nuorodos forma (kuri nepasispaudžia) arba nuoroda būna su „no follow“ atributu, kuris užkerta kelią Google paieškos robotams keliauti per šią nuorodą ir tokiu būdu Google nesuteiks jokios vertės šiai nuorodai, tai nepridės naudos taškų kylant tavo puslapiui paieškos rezultatuose. Nuoroda, kuri suteikia nauda tavo oficialiam įmonės tinklapiui kylant paieškos rezultatuose – „do follow“ tipo.

Kitas dalykas, kuris gali stipriai pakeisti internetinių katalogų ateitį tai yra ta pati Google paieškos sistema, kuri nuolat atnaujina paieškos algoritmo kintamuosius. Ir kuo toliau, tuo Google labiau skeptiškai vertina svetaines, iš kurių yra daug išeinančių nuorodų. Todėl artimiausiu metu internetiniai katalogai gali išgyventi ne pačius geriausius metus.

Kiekviena įmonė turi siekti iš kiekvienos investicijos gauti ilgalaikę naudą. Internetiniai įmonių katalogai nėra pati geriausia vieta, kur galima išleisti pinigus, siekiant pritraukti tikslinių lankytojų srautą. Tuo tarpu SEO optimizavimas yra viena greičiausiai atsiperkančių reklamos investicijų, kuri suteikia ilgalaikę naudą pritraukiant tikslinius lankytojus, iškeliant tinklapį į aukštas Google paieškos pozicijas. Tokie lankytojai vėliau tampa tavo įmonės nuolatiniais ir pasikartojančiais klientais.