5 didžiausios Google Adwords klaidos: nedarykite jų ir sutaupysite didelę dalį vėjais išleidžiamų pinigų

Dažnai tenka susidurti su tokia situacija: smulkios arba vidutinės įmonės atstovai patys valdo ir reguliuoja Google Adwords reklamos paskyras. Apie 70% tokių atvejų yra daromas vienos arba kitos kūrimo ir valdymo klaidos, kurias likvidavus įmonė nebešvaistų pinigų į orą ir jie būtų panaudoti realių, tikslinių lankytojų pritraukimui į svetainę. Šiame straipsnyje pasidalinsime su Jumis naudinga informacija, kuri parodys, kokios pagrindinės klaidos yra daromos, kuomet Adwords reklaminės kampanijos daromos „megėjiškai“.

1.      Neteisingas raktažodžių grupių panaudojimas (arba nenaudojimas)

Ši klaida yra viena labiausiai pasitaikančių. Kuomet mes, Gmarketing.lt komanda, perimame darbus iš įmonės, kuri pati tvarkėsi Adwords paskyrą, šią klaidą matome labai dažnai.

Visi raktažodžiai privalo būti sugrupuoti į tinkamas grupes, tam, kad skelbimas būtų pritaikomas būtent tiksliniai auditorijai. Jei raktiniai žodžiai nėra teisingai sugrupuojami, Google rezultatuose rodomos reklamų tekstas dažnai pilnai nedera su ieškomas raktažodžiais. Naudojant grupes galima pritaikyti skelbimą būtent pagal raktažodžius.

2.      Netinkamas raktažodžių tipų panaudojimas

Google Adwords sistemoje yra naudojami šių tipų raktažodžiai:

  • Platusis tipas (broad match)
  • „Frazinis tipas“ (phrase match)
  • [tikslus tipas] (exact match)

Dažniausiai dėl žinių ir patirties trūkumo į raktažodžių grupes yra pridedami tik plataus tipo (broad match) raktažodžiai. Tokiu būdu skelbimai rodomi plačiai auditorijai, kurie nebūtinai ieško būtent Jūsų prekės ar paslaugos, todėl greitai išnaudojamas dienos biudžetas netiksliniams paspaudimams.

3.      Negatyvių raktažodžių nenaudojimas

Siekiant skelbimą rodyti kuo tikslesnei auditorijai, negatyvių raktažodžių naudojimas yra būtinas. Pvz., jei paslaugą teikiate tik Vilniuje ir nenorite, kad skelbimas būtų rodomas Google paieškos užklausoje naudojant kitų miestų pavadinimus, negatyvių raktažodžių įtraukimas padės išvengti nereikalingų parodymų bei paspaudimų.

4.      Lankytojų srauto nukreipimas

Google Adwords dėka galima pritraukti tikslinių lankytojų srautą į svetainę, tačiau būtina šį srautą nukreiptį į „nusileidimo“ puslapį (landing page), kuris būtų aktualus srautui iš Adwords. Sutinkame daug atvejų, kuomet PPC srautas nukreipiamas į pagrindinį puslapį, kuriame nėra smulkaus ir informatyvaus aprašymo apie teikiamą paslaugą ar produkto, o atėjusiam lankytojui reikia gaišti laiką papildomai tam, kad surastų vidiniuose puslapiuose pateikiamą informaciją. Todėl srautą iš Adwords reikėtų kreipti į tą Jūsų svetainės vidinį puslapį, kurio turinys yra pritaikytas atvedamo srauto lankytojams.

5.      Vieno kliento vertės neapskaičiavimas

Tik žinant vieno kliento vertę Jūsų verslui galima apskaičiuoti Google Adwords atsiperkamumą. Jei nežinosite, kiek vienas naujas pritrauktas klientas atneša vertės (Customer Lifetime Value), negalėsite žinoti, kiek už paspaudimą galite leisti mokėti ir ar Adwords atsiperka, ar ne. Taigi, pvz., jei Customer Lifetime Value Jūsų atveju yra 15€, Jūs žinote, kiek maksimaliai galite skirti vieno lankytojo pritraukimui.

Apibendrinimas

Šiame straipsnyje paminėtos pagrindinės klaidos, kurias sutinkame. Google Adwords tai nėra kelių mygtukų paspaudimų paleidžiama reklaminė kampanija, kurią po paleidimo galima pamiršti. Tai yra funkcionali reklamos platforma ir tik ją gerai išmanant, galima gauti geriausius rezultatus pritraukiant naujus klientus verslui.

Norite sužinoti, kokias klaidas darote savo Adwords reklaminėje kampanijoje? Parašykite mums – mes padėsime Jums padidinti tikslinių lankytojų srautą už tą patį skiriamą biudžetą.