Konversijų rodiklis ir investicijų grąžą (ROI) – kas tai?

Šįkart trumpai apžvelgsiu du svarbius internetinio marketingo rodiklius – konversijų rodiklį ir investicijų grąžą (ROI). Konversijų rodiklis Konversijų rodiklis parodo, koks yra santykis tarp vartotojų, kurie pasiekė tavo norimą rezultatą (pvz., prisijungė prie naujienlaiškio prenumeratos, nusipirko produktą) ir visų vartotojų, kurie apsilankė tame puslapyje. Formulė atrodo taip: [box] Konversijos rodiklis = lankytojų skaičius, kurie atliko tavo norimą veiksmą / lankytojų skaičius, kurie apsilankė tame puslapyje[/box] Arba taip: [box] Reklaminės kompanijos konversijos rodiklis = pardavimų skaičius, kurie atėjo per mokamą reklamą / bendras lankytojų skaičius, kurie atėjo per mokamą reklamą[/box] Taigi jei puslapyje apsilankė 1000 lankytojų, iš kurių 10 užsiprenumeravo naujienlaiškį, tai gauname ((10/100) * 100) konversijos rodiklį 1%. Kuo aukštesnis konversijos rodiklis, tuo labiau sėkminga laikoma reklaminė kampanija. Tokiu būdu galima vertinti reklaminės kampanijos sėkmę. Geras konversijos rodiklis, išreikštas procentais, yra laikomas apie 9-10%. Tačiau dažniausiai jis būna tik 1-5%. Konversijos rodiklis yra labai aktualus toms įmonėms, kurios savo lankytojus pritraukia per mokamą reklamą, pvz., per Google Adwords. Nuo ko priklauso konversijos rodiklis?

  1. Svetainėje lankosi ne tie lankytojai. Reikia atsakyti į klausimą, ar į įmonės svetainę pritraukiami tiksliniai klientai, kuriems yra skirtas įmonės produktas/paslauga/naujienlaiškis ir pan.? Jei ne, reikia žiūrėti, kodėl ateina netiksliniai klientai: galbūt svetainė yra optimizuota parinkus ne tuos raktažodžius, o galbūt per Google Adwords ateina ne tas vartotojų segmentas, kuris turėtų?
  2. Pati puslapio struktūra ir dizainas taip pat turi įtakos konversijos rodikliui. Atlikti tavo norimą veiksmą (naujienlaiškio prenumeratą, produkto įsigyjimą ir pan.) lankytojui turi būti paprasta. Labai paprasta. Lankytojas neturi gaišti laiko galvodamas, kaip teisingai atlikti norimą veiksmą.

Investicijų grąža (ROI) Investicijų atsiperkamumas (Return On Investment – angl.) – tai vienas pagrindinių rodiklių, parodančių, ar reklaminė kompanija, projektas atsipirko ar ne. Formulė: [box] Investicijų grąža = (pelnas iš reklaminės kampanijos – investicijos)/investicijos[/box] Šioje formulėje lengviausiai yra nustatyti investicijų dydį. Kiek sunkiau nustatyti pelną iš būtent tos reklaminės kampanijos. Vienu metu vykdant kelias reklamines kampanijas, gali būti sunku sekti tikslų kiekvienos kampanijos pelną. Yra nemažai ROI skaičiavimų būdų. Mano pateiktasis yra pats paprasčiausias, dažniausiai naudojamas.