Kaip naujienlaiškiai gali pakeisti tavo verslą ir padidinti verslo pajamas?

Ar palaikai nuolatinį ryšį su esamais ir buvusiais klientais? Ar kasdien didini savo verslo el.pašto adresų sąrašą? Ar suteiki galimybę klientams pastoviai gauti naudingą informaciją apie tavo verslą? Jei ne, tai turėtum susirūpinti, kiek papildomų pajamų prarandi. Šioje vietoje į pagalbą ateina NAUJIENLAIŠKIS. Taip, naujienlaiškiai internetiniame marketinge nėra mirę, jie yra labai didėlė jėga, kuri gali smarkiai padidinti verslo apsukas. Svarbu, teisingai išnaudoti visas naujienlaiškio galimybes.

Nuo ko pradėti?

Vienas pirmųjų dalykų, ką turi apgalvoti: kokiu būdu kaupsi ir didinsi el.pašto adresų sąrašą? Geriausias būdas yra naujienlaiškio prenumeratos forma svetainėje. Tai turi būti pateikta labai aiškiai matomoje vietoje, ne tik pagrindiniame puslapyje, bet ir visuose vidiniuose. Pati prenumeratos forma turi būti labai lengvai užpildoma. Rekomenduoju iš lankytojų prašyti ne daugiau nei dviejų laukelių užpildymo – el.pašto adreso ir vardo. Kuo daugiau laukelių – tuo daugiau lankytojų neužpildo prenumeratos formos, nes tiesiog tingi. Sekantis labai svarbus dalykas: kokia nauda lankytojui, jei prisijungs prie naujienlaiškio? Norėdamas didinti prisijungusių lankytojų prie prenumeratos skaičių, turi jiems suteikti kažką VERTINGO už jų prisijungimą. Tai gali būti:

  • Vertinga el.knyga/gidas
  • Vertingas vaizdo įrašas
  • Didelė nuolaida
  • Tik naujienlaiškio prenumeratoriams teikiamos akcijos
  • Straipsnis, kaip išspręsti lankytojams aktualią problemą

Ir pan. ebook Labai svarbu, kad lankytojui pateiktumėt tikrai vertingą „dovaną“ už prisijungimą prie prenumeratorių sąrašo. Tai lyg pirmasis įspūdis: pateikę prastą turinį už tapimą prenumeratoriumi, gali ilgam sugadinti verslo įvaizdį. Lietuvoje yra daug bendrovių, kurios savo tinklapiuose sukuria naujienlaiškio formą prenumeratai, ją nukiša į visiškai nematomą puslapio vietą ir nepasako, ką lankytojas gaus už tai, kad prisijungs prie prenumeratorių būrio. Gan gretai Googlėje radau tinkamą pavyzdį: įmonė UAB „Rūdė“ užsiima stiklo gaminiais. Šios bendrovės svetainėje (http://www.estiklas.lt/ ) yra naujienlaiškio forma. Bet šiuo atveju, geriau jos net nebūtų. screenshot Ji nugrūsta į pačią apačią, kurią pamato turbūt tik keli procentai visų lankytojų. Forma yra vos pastebima, neišsiskiria iš šalia esančių informacinių blokų. O paraginimas prisijungti prie prenumeratorių sąrašo yra nepatrauklus lankytojams ir visiškai neviliojantis: „Užsisakykite naujienlaiškį. Sužinokite apie vykstančias akcijas ir nuolaidas pirmieji!“. Jei man reikia stiklo pertvaros, kurias gamina UAB „Rūdė“, esamu momentu, aš tikrai nepulsiu registruotis į naujienlaiškį ir po to dvejosiu, ar gausiu akcijos pasiūlymą iškart į savo el.pašto dėžutę, ar man dar teks akcijų laukti iki kitų šv. Kalėdų. Lankytojams reikia aiškumo! Beje, nieko neturiu prieš įmonę „Rūdė“ ir jos gaminius. Jei jos vadovai perskaitys šį straipsnį: susisiekit su manim, duosiu dar daug gerų patarimų įmonės svetainei!

Kokia informaciją siųsti prenumeratoriams?

Kai jau prenumeratorių sąrašas pradėjo augti, sekantis galvosūkis yra naujienlaiškių turinys. Sėkmingi naujienlaiškiai yra tie, kurių turinys prenumeratoriui suteikia naudą, vertingą informaciją. Tai gali būti pamokantis („How to…“) straipsnis/vaizdo įrašas, kaip naudotis tavo pardavinėjamu produktu, nuolada tik prenumeratoriams ir pan. Turi pagalvoti, kas yra vertinga tavo esamiems ar būsimiems klientams, kokia informacija yra naudinga. Pabandyk atsistoti į klientų vietą ir pagalvok, kas jiems gali būti naudinga. Pirmiausia pateik vertingą informaciją, o tik laiško pabaigoje gali skelbti apie savo produktus/paslaugas. Atvirkštinis variantas iškart sukels vartotojų atmetimo reakciją. Blogi naujienlaiškiai yra tie, kurie nesuteikia vertės ir bando įpiršti pirkti įmonės produktą/paslaugą.

Kas kiek laiko siųsti naujienlaiškius?

Svarbiausia ne kas kiek laiko, o kokia naujienlaiškių kokybė. Jei naujienlaiškiai yra tikrai vertingi lankytojams, jų dažnis gali didėti. Jei neturi naudingos informacijos – neskubėk. Geriau išlauk, kol sugalvosi, ką naudingo gali duoti naujienlaiškyje prenumeratoriams, o tuomet ir siųsk. Mano rekomendacija būtų tokia: ne daugiau nei du naujienlaiškiai per savaitę, ir ne mažiau nei du naujienlaiškiai per mėnesį. Iš mano praktikos, tokiu būdu pasiekiami geriausi rezultatai. Tačiau svarbu atsižvelgti į verslo specifiką. Beje, prenumeratoriams patinka pastovumas, tad reguliarus ir pastovus naujienlaiškių siuntimas yra labai geras dalykas.

Naujienlaiškio antraštė

Visų naujienlaiškių pavadinimas privalo patraukti prenumeratorių dėmesį jiems dar net neatidarius laiško. Didelė klaida – siunčiamą naujienlaiškį pavadinti tiesiog „Plastikinių langų naujienlaiškis klientams“. Naujienlaiškio pavadinime siūlau naudoti turinio svarbiausius raktinius žodžius. Nepersistenk su šauktukais ir didžiosiom raidėm, kadangi tokie laiškai gali būti palaikyti „spam‘u“.

Naujienlaiškio dizaino šablonas

Yra galimybė prenumeratoriams siųsti arba HTML formato naujienlaiškį, arba paprasto (plain text – angl.). Asmeniškai aš pats rekomenduoju nenaudoti HTML formato dizaino šablonų, kuriuos standartiškai pateikia naujienlaiškių siuntimo kompanijos. Dažnai jos būna per daug šabloniškos, per daug siejasi su komercija, kas atgraso prenumeratorius. Kodėl aš esu už paprasto formato naujienlaiškius? Jie yra labiau „user-friendly“, arčiau kliento lygio. Prenumeratoriai tuomet jaučia, kad naujienlaiškis yra rašytas ir siųstas lyg asmeniškai jiems, o ne masėms. Kadangi tai primena įprasta susirašinėjimą el.paštu, kuriame nenaudojame HTML formato lentelių, fonų, krūvos paveikslėlių.

Patarimai

  1. Niekados nepirk el.pašto adresų sąrašų iš „hackerių“. Dažniausiai tai yra nelegalu. Tu nežinai, kiek iš tų adresų yra veikiančių. Tu net nenutuoki, kokį vartotojų segmentą perki.
  2. Kiekvieno naujienlaiškio apačioje privaloma suteikti aiškia informaciją, kaip atsisakyti naujielaiškio. Jei tokios galimybės nebus, prenumeratoriai gali labai stipriai susigadinti įvaizdį apie tavo įmonę dėl nuolatinių nepageidaujamų laiškų.
  3. Naujiems prenumeratoriams naudok prenumeratos patvirtinimą el.paštu.
  4. Eksperimentuok su prenumeratos forma tinklapyje. Kas 30 dienų keisk formos spalvą, mygtukų dydžius, dizainą. Ieškok daugiausiai prenumeratorių pritraukiančios formos.
  5. El.pašto adresų sąrašą pradėk kaupti kaip galima anksčiau.
  6. Siųsk naujienlaiškius iš suasmeninto el.pašto adreso. Prenumeratoriams yra maloniau gauti laišką, tarkim, iš [email protected], nei iš [email protected]. Tai suteikia artumo jausmą.

Du dalykai, kurie yra vieni iš pagrindinių, į ką reikėtų orientuotis – prenumeratorių skaičiaus didinimas ir naujienlaiškių turinio kokybė. Jei šiuos dalykus kryptingai gerinsi – naujienlaiškiai taps svarbia tavo verslo dalimi.