15 patarimų, kaip padidinti elektroninės parduotuvės pardavimus

Per pastaruosius 10 metų Lietuvoje elektroninės parduotuvės dygo kaip grybai po lietaus. Tačiau tik labai maža dalis išgyvena, o didžioji dalis išnyksta, kai kurios net nepadariusios realių pardavimų. Priežastis, kodėl daug žmonių bando atidaryti e-parduotuvę, yra gana paprasta – tai nereikalauja didelių pradinių investicijų (pvz., į parduotuvės patalpų įrengimą, nuomą, prekių sandėliavimą), o pačią elektroninę parduotuvę galima susikurti palyginus gana nebrangiai (tik klausimas, kokios kokybės).

Elektroninėms parduotuvėms yra ypatingai svarbus lankytojų srautas iš organinės paieškos rezultatų. E-parduotuvės privalo būti optimizuotos ne tik pagal pagrindinius raktažodžius, tačiau kiekvienas parduodamas produktas ir jo puslapis turi būti randamas Google paieškoje. Kokybiškos SEO paslaugos ir svetainės optimizavimas šią problemą pašalina.

Tačiau vien tik sutraukus srautą į eshop‘ą  (nesvarbu, ar iš Google organinės paieškos, ar iš Pay Per Click reklamos) nebus garanto, kad lankytojai pirks.

Elektroninėms parduotuvėms konversija (kad atėję lankytojai konvertuotųsi į pirkėjus) yra ypatingai svarbus akcentas. Todėl šįkart pasidalinsiu su tavimi 14 patarimų, kurie padės pagerinti elektronines parduotuves konversiją.

1. Raiškios nuotraukos ir išsamūs aprašymai

Produktai privalo turėti aukštos raiškos, didelio formato nuotraukas. Svarbu, kad lankytojui būtų suteikta galimybė padidinti produkto nuotrauką, pasižiūrėti iš arčiau, kitu kampu.

Produktų aprašymai taip pat turi būti išsamūs, atskleidžiantys produkto technines savybes ir svarbiausia naudas.

Lankytojas prieš apsisprendžiant pirkti praleidžia daugiausiai laiko tyrinėdamas produktą per pateiktas nuotraukas ir aprašymą, todėl šie du elementai turi būti kiek įmanoma geriausios kokybės.

raiskios-nuotraukos-elektronines-parduotuves

2. Lankytojų, pirkusių prekę, atsiliepimai

Kaip ir visur, taip ir internete, rekomendacijos daro didžiulę įtaką apsisprendžiant pirkti produktą. Todėl elektroninėse parduotuvėse taip pat yra naudinga pateikti lankytojų, kurie įsigijo tam tikrą prekę tavo eparduotuvėje, atsiliepimą ir reitingą.

Kaip gauti atsiliepimą? Vienas iš būdų pateikti atsiliepimo formą po produktų. Kitas būdas – pirkėjui po prekės pristatymo atsiųsti el. pašto laišką, kuriame būtų prašoma parašyti trumpą atsiliepimą apie prekę, kuris bus patalpintas elektroninėje parduotuvėje.

atsiliepimai-reitingas-elektronines-parduotuves

3. Nuolaidos ir akcijos pirmajame e-parduotuvės puslapyje

Atkreipk dėmesį, kad visos didžios elektroninės parduotuvės pirmajame savo puslapyje pateikia akcijų pasiūlymus ir nuolaidas. Jei didieji taip daro, reiškiasi, tikrai ne veltui. Suteik priežastį lankytojui pirkti produktus.

Akcijos gali būti įvairių tipų: nemokamas pristatymas,  procentinė nuolaida nuo kainos, „pirk ir gauk dovaną“, „pirk du už vieno kainą“ ir pan.

akcijos-nuolaidos-elektronine-parduotuve

4. Paskubinimas pirkti

Laiko rėmai ir paraginimas pirkti e-komercijoje visuomet veikė labai gerai. Įspraustas į riboto laiko rėmus lankytojas turi mažiau laiko galvoti, ar pirkti, ar ne. Paskubinimas pirkti taip pat gali būti ne tik tam tikromis datomis galiojanti nuolaida, bet ir ribotas prekių kiekis sandėlyje arba prekės puslapyje pateikiamas užrašas, kad „be jūsų šia preke šiandien domėjosi 8 lankytojai“ ir tokiu atveju aiškiai pateikti ribotą likusių sandėlyje prekių kiekį.

akcijos-pabaiga

5. Specializuota parduotuvė

Jei visai neseniai įbridai į e-komercijos rinką, greičiausiai tau bus sunkoka konkuruoti su didžiausiais Lietuvoje elektroniniais prekybos tinklapiais (pigu.lt, imk.lt, varle.lt, skytech.lt, e-senukai.lt, neriba.lt ir t.t.). Todėl yra viena galimybė, kaip gali susitraukti lankytojus ir pirkėjus, – specializuotis.

Konkrečiai nišai ir tikslinei auditorijai skirta elektroninė parduotuvė turi žymiai daugiau galimybių išgyventi ir sėkmingai vykdyti veiklą.

Jei pasirinksi plačią prekių įvairovę (prekės viskam – ir į sodą, ir į jaunatviški drabužiai), bus sunkoka išsikovoti rinkos dalį. Todėl geriausia yra specializuotis. Tokiu būdu bus lengviau ir sutraukti tikslinius lankytojus: čia yra būtina seo optimizacija, taip pat galima sėkmingai išnaudoti mokamą reklamą – pay per click (AdWords, Facebook reklamą).

6. Prekių paieška

Jei tavo elektroninė parduotuvė turi nemažą prekių įvairovę, privalu aiškioje vietoje pateikti prekių paieškos laukelį, kurio pozicija visuose tiek vidiniuose, tiek pagrindiniame puslapyje išliktų toje pačioje vietoje (geriausiai viršuje).

7. Nemokamas pristatymas

Viena iš svarbesnių priežasčių, kodėl lankytojas galiausiai nusprendžia nepirkti produkto, tai yra didelė pristatymo kaina. Dažnai tai atbaido potencialų pirkėją.

Todėl pristatymo kainą pateik ne tokią didelę, dalį jos įtraukdamas į pačia produkto kainą, arba pristatymą daryk visai nemokamą, panašiu principu įtraukiant į produkto kainą.

Taip pat yra variantas nemokamą pristatymą naudoti tik nuo tam tikros pirkinių krepšelio sumos. Pvz., perkant už 150 Lt ir daugiau, pristatymas į namus – nemokamas.

nemokamas-pristatymas-elektronine-parduotuve

8. Breadcrumbs (džiūvėsėliai – lietuviškai)

Breadcrumbs – tai palengvinimas lankytojui susigaudyti, kurioje prekių kategorijoje ar puslapio vietoje jis šiuo metu randasi.

Tai visose didžiausiose elektroninėse parduotuvėse taikomas dalykas, prie kurio lankytojai jau yra stipriai įpratę.

breadcrumbs

9. Kontaktai

Kiekvienoje elektroninėje parduotuvėje turi aiškiai matytis kontaktinis telefonas, kuriuo galima bet kada paskambinti ir pasiklausti dėl produktų ir pirkimo internetu, taip pat turi būti lengva surasti elektroninio pašto adresą arba formą susisiekti.

Jei lankytojas sunkiai ras kontaktinę informaciją, jam tai gali sukelti nepasitikėjimą pačia elektronine parduotuve. O net ir menkiausias nepasitikėjimas – ir pirkimas internetu greičiausiai neįvyks.

kontaktai-elektronines-parduotuves

10. Saugaus pirkimo ženklai

Tai dar vienas svarbus elementas, kuris leidžia lankytojams labiau pasitikėti elektronine parduotuve.

Saugaus pirkimo ženklai parodo, kad visi mokėjimai yra saugūs ir prekės tikrai pasieks pirkėją.

saugumo-zenklai

11. Krepšelis ir mokėjimo už prekes mygtukas – dešiniajame viršutiniame kampe

Taip jau tapo įprasta, kad pirkinių krepšelis yra atvaizduojamas dešiniajame viršutiniame puslapio kampe nekeičiant pozicijose visuose puslapiuose. Todėl geriau neišradinėti dviračio ir laikytis šio lankytojų įpročio.

12. Pirkimai neužsiregistravus

Dar vienas dalykas, kuris pagerins konversijas – leidimas pirkti neužsiregistravus tavo elektroninės parduotuvės sistemoje. Ne visi pirkėjai turi daug laiko užpildyti naujo vartoto registracijos forma, o paskui dar laukti kol į el. pašto dėžutę ateis patvirtinimo laiškas ir t.t. Todėl visada pateikt dvi galimybes pirkti – užsiregistravus ir neužsiregistravus. Abejais atvejais turėsi galimybę susirinkti el. pašto adresus, kuriuos paskui galėsi įsitraukti į savo list‘ą.

13. Tinklapio atvaizdavimas mobiliuosiuose įrenginiuose

Kuo toliau, tuo mobilių interneto vartotojų skaičius vis sparčiau auga. Elektroninių pirkimų skaičius per mobiliuosius įrenginius taip pat laipsniškai didėja, todėl svarbu pritaikyti savo elektroninę parduotuvę, kad ji aiškiai atsidarytų per išmaniuosius telefonus arba planšetinius kompiuterius.

14. Labiausiai parduodamos / populiariausios prekės

Kaip ir atsiliepimai apie prekes, taip ir labiausiai parduodamos prekės daro nemažą įtaką apsisprendžiant pirkti. Todėl kiekvienoje prekių kategorijoje (arba pagrindiniame puslapyje) pateikt labiausiai perkamas arba populiariausias prekes.

15. Rink pirkėjo el. pašto adresus

Internete tikslinės auditorijos el. pašto adresai yra lyg valiuta. Rink adresus, tik mokėk jais naudotis. Turi suprasti, kad kontaktai, kurie jau pirko iš tavęs, bus linkę pirkti pas tave dar kartą. Neužknisk jų spamų, siūlydamas jiems neaktualias prekes…

Apibendrinimas

Elektronines parduotuvės privalo rūpintis ne tik tikslinės auditorijos srauto pritraukimu iš Google paieškos ar reklamos už paspaudimus, tačiau ir konversijų gerinimu. Yra daug veiksnių, kurie įtakoja lankytojo apsisprendimą pirkti be jau išvardintų viršuje, todėl būtina testuoti ir tikrinti tiek įvairius  elementus, jų spalvas, formas, tiek patį prekių pateikimą, tinklapio patogumą naudoti. Sveika imti pavyzdį iš sėkmingiausių elektroninių parduotuvių, kurios konversijų rodiklių tyrimui bei gerinimui skiria tikrai daug laiko ir investicijų.

Taigi jei dar iki šiol nekreipei dėmesio į konversijų rodiklį, pats laikas tai padaryti. Pradėjus skirti tam pakankamai dėmesio, pradės didėti pardavimai ir tavo verslo banko sąskaita.

200

Jei tau patiko šis straipsnis apie elektronines parduotuves ir manai, kad jis buvo naudingas, prašau pasidalink juo Facebook’e su savo draugais.