Ką kiekvienas verslas privalo žinoti apie Facebook reitingavimo sistemą Edgerank

Verslas ir socialinis tinklas Facebook tapo neatsiejamas vienas nuo kito. Įmonės kuria puslapius, norėdamos surinkti savo vartotojus į labiau koncentruotą vietą ir skelbti jiems tam tikrą informaciją. Bet ar žinojai, kad tik labai maža dalis vartotojų, „užlike‘inusių“ tavo puslapį, iš tikrųjų gauna ir perskaito tavo puslapio skelbtą pranešimą? Taip, galbūt tai tau yra naujiena. Tiksliau kalbant, tavo pranešimą pamato ir perskaito tik apie 15% visų tavo „fanų“. Graudus skaičius, ar ne?

„Edgerank“ – kas tai?

Facebook sistemoje yra tokia reitingavimo sistema, kuri vadinasi „EDGERANK“. Ši sistema filtruoja prastos kokybės turinį ir reitinguoja Facebook socialinio tinklo puslapius. Kuo blogesnis „edgerank‘as“, tuo mažiau žmonių pamato tavo puslapio skelbiamą žinutę. Aš pats asmeniškai ne kartą susidūriau su „hackeriais“, kurie siūlo už tam tikrą pinigų sumą atvesti į mano „facebook“ puslapį tam tikrą naujų vartotojų skaičių. Tai net gali pakenkti „edgerank‘ui“, kadangi nauji atvesti vartotojai, kuriems skelbiamas turinys yra neaktualus, nedalyvaus interakcijose – nedės „like‘ų“, nekomentuos, nesidalins su kitais. Tačiau apie tai – šiek tiek vėliau dar sugrįšim. Taigi kas iš tiesų yra „edgerank“ ir iš ko tas reitingas susideda? Visos reitingavimo algoritmo sudedamosios dalys nėra viešai atskleistos, tačiau yra žinomos vienos pagrindinių, darančių turbūt didžiausią įtaką, kiek žmonių pamatys tavo puslapio skelbiamą pranešimą „facebook“ sistemoje.

facebook edgerank

Žmonių skaičius, kurie pamatys puslapio paskelbtą pranešimą (statuso atnaujinimą, nuotrauką, vaizdo įrašą) = vartotojo bendrumo ryšys X svoris X laikas.

Bendrumo ryšys su puslapiu

Pirmasis kintamasis yra vartotojo trauka puslapiui arba kitaip vartotojo bendrumo ryšys su puslapiu (angl. affinity). Šio kintamojo reitingo taškai didėja, jei vartotojas jau buvo prieš tai bendravęs su puslapiu – „like‘nęs“, komentavęs ar pasidalinęs su savo draugais puslapio skelbtu pranešimu. Taip pat „facebook“ atsižvelgia, kiek vartotojo draugų yra prisijungę prie šio puslapio. Kuo didesnis vartotojo giminystės ryšis su puslapiu – tuo dažniau jam bus rodomi pranešimai, skelbiami to puslapio.

Svoris

Sekantis kintamasis, kuris suteikia bendram reitingui svarbią reikšmę, – svoris. Vartotojas į „facebook“ puslapio praneštą žinutę gali sureaguoti ir atsakyti skirtingai: paspausti „like“, parašyti komentarą, pasidalinti su savo draugais. Yra ir ketvirtasis variantas – paragintas tavo pranešimo vartotojas gali patalpinti ant puslapio sienos tekstinį pranešimą, nuotrauką ar vaizdo įrašą. Kiekvienas iš šių keturių atsakymo būdų suteikia tam tikrą skaičių reitingo taškų. Tiksliai nėra žinoma kiek, tačiau bendra nuomonė yra tokia: „like“ < komentaras < pasidalinimas su draugais. Taip pat „edgerank“ kreipia dėmesį į puslapio skelbiamo pranešimo turinį: statuso atnaujimai < nuotraukos < vaizdo įrašai. Tai reiškia, kad vaizdo įrašai yra labiausiai vertinami ir gaunama daugiausiai reitingo taškų, jei į juos vartotojai sureaguoja – komentuoja, „like‘ina“, dalinasi su draugais. Tokie pranešimai ir sulauks didžiausio vartotojų pasiekiamumo.

Laikas

Trečiasis kintamasis yra lengviausiai suprantamas. Tai yra laikas. Logiška: kuo seniau tavo turinys (statuso atnaujinimas, nuotrauka, vaizdo įrašas) yra paskelbtas, tuo mažesnė tikimybė, kad vartotojai tai pamatys. Kadangi einant laikui, vartotojų naujienų srauto langas užsikemša kitais pranešimais, o tavojo puslapio skelbta žinutė nuslenka į apačią, kas sumažina peržiūros tikimybę. Apie laiką, kada skelbti turinį „facebook“ rašiau straipsnyje „kaip padidinti ………………….. „. Taigi yra trys kintamieji, nuo kurių priklauso, tavo skelbiamų pranešimų pasiekiamumas vartotojams – vartotojo giminystės ryšiai, svoris ir laikas. Svarbus dalykas: norėdamas sulaukti didesnės vartotojų reakcijos į puslapio pranešimus, paskatink juos. Paragink juos pakomentuoti, „palike‘inti“ ar pasidalinti su draugais. Šis būdas veikia labai gerai ir efektyviai. Kitas dalykas, ką noriu su tavim pasidalinti, yra skelbiamo turinio analizė. Kaskart, kai paskelbi turinį „facebook“ sistemoje, tu gali matyti, kiek vartotojų pasiekė tavo žinutė. organi-viral-post „Organic“ stulpelis rodo, kiek prie tavo puslapio prisijungusių vartotojo pamatė tavo pranešimą. „Viral“ stulpelis suteikia informacijos, koks skaičius „facebook“ vartotojų, kurie nėra prisijungę prie tavo puslapio, pamatė tavo skelbiamą pranešimą, kuomet prisijungę prie puslapio vartotojai „užlike‘ino“, pakomentavo, ar pasidalino pranešimu. Ši informacija leidžia analizuot tavo skelbiamas žinutes: kada tinkamiausias laikas skelbti, koks turinys yra patrauklus ir pan. Taigi supažindinau su „edgerank“ reitingavimo sistema. Vieniems verslo žmonėms ji labai nepatinka, kitiems patinka. Aš siūlau tiesiog priimti šią sistemą ir kūrybiškai taikytis prie kintančių taisyklių.

Nieko nėra amžino, visada būk pasiruošęs pokyčiams.