SEO straipsniai ir tekstai: kas tai yra?

seo-tekstai-straipsniai

Visos paieškos sistemos (Google, Bing, Yahoo, Yandex ir kt.) mėgsta bei vertina svetaines, kurios dažnai ir reguliariai atnaujina savo turinį. Tokios svetainės turi savybę paieškos sistemų rezultatuose būti reitinguojamos aukščiau, nei svetainės, kurių turinys yra statiškas, nekintantis ilgą laiko tarpą. Taigi siekiant įtikti paieškos sistemoms yra pasitelkiami į pagalbą SEO tekstai.

SEO tekstas – dažniausiai 300-500 žodžių tekstas, kuris yra parašytas puslapio idėją atitinkančia tema, naudojant raktinius žodžius. SEO rašiniai turėtų būti skirti ne tik paieškos sistemoms, bet ir lankytojams, todėl sakiniai turi būti rišlūs, o visas tekstas susijęs ir nuoseklus.

Tekste nepatartina naudoti per daug raktinių žodžių. Raktažodžių skaičius rašinyje neturėtų viršyti 2 procentų. Priešingu atveju paieškos sistemos gali neigiamai tai įvertinti ir bus padaryta daugiau žalos, negu naudos. Taip pat tekstai, kuriuose naudojamas iki 2 procentų raktinių žodžių skaičius, skaitosi natūraliai eiliniams lankytojams ir jiems nekyla abejonių, kad tekstas buvo rašytas paieškos sistemai. Pamatuoti procentinį raktažodžio panaudojimą straipsnyje galima sužinoti pasinaudojus šiuo nemokamu online įrankiu – Article Analyzer.

SEO straipsniai naudojami ne tik užpildyti įmonės tinklapį, bet ir siekiant gauti atgalines nuorodas. Tai vienas efektyviausių būdu kurti nuorodas į savo tinklapį. Nors šio būdo Google nepripažįsta, jis yra labai naudingas ir sunkiai atpažįstamas Google sistemai. Tokie straipsniai su atgalinėmis nuorodomis (backlinks) gali būti talpinami įvairiuose mokamuose ir nemokamuose straipsnių kataloguose, privačiuose aukšto Page Rank (PR) tinklaraščių tinkluose ir kituose autoritetingose svetainėse.

Patarimai sėkmingam SEO tekstui:

  • Svarbiausius raktinius žodžius būtinai panaudok teksto pavadinime.
  • Neapribok visų straipsnių ilgio, naudojant 300-500 žodžių: tekstai, kurie yra ilgesni nei 1500 žodžių, statistiškai sutraukia didesnį organinių lankytojų skaičių.
  • Patalpinus straipsnį į svetainę, atkreipk dėmesį, ar Meta Title ir Meta Description žymės yra užpildytos teisingai, naudojant raktinius žodžius ir yra informatyvios.
  • Straipsnyje vieną kartą paryškink (paboldink) pagrindinį raktažodį.
  • Į tekstus įterpk paveiksliukus, pavadintais pagrindiniu raktažodžiu, taip pat užpildyk paveikslėlio ALT žymę.
  • Stenkis straipsnius rašyti vartotojų kalba, o ne sudėtingomis techninėmis frazėmis.
  • Straipsnyje naudok nuorodas į kitus tavo vidinius puslapius.
  • Savo tinklapyje skelbiamiems straipsniams būtinai naudok Google Authorship, tai stipriai padidina straipsnio kokybę Google akyse.
  • Straipsnius rašyk paragrafais. Kiekvienas paragrafas turi turėti savo pagrindinę idėją.
  • Rašinyje nebijok panaudoti gyvos nuorodos į kitą labai autoritetingą tinklapį (pvz., Wikipedia).

Google paieškos sistema stipriai kreipia dėmesį, kaip dažnai tinklapiai atnaujina savo turinį. Man pačiam reguliariai rašant straipsnius Gmarketing.lt tinklapyje yra matomas aiškus organinio lankytojų srauto padidėjimas, tik nustojus reguliariai teikti tekstus į svetainę, iškart juntamas natūralaus, per paieškos sistemas ateinančio, lankytojų srauto sumažėjimas.

SEO tekstai ir straipsniai gali stipriai pagelbėti tinklapiui būti surastam per paieškos sistemas. Turinys ir jo kūrimas yra vidinio optimizavimo dalis, taip pat ir išorinio (kuriant nuorodų tinklą). Taigi tai yra svarbi bendrai viso SEO optimizacijos paslaugų dalis. Jei neturi laiko, kurį gali skirti tekstų rašymui, galėsiu rekomenduoti keletą SEO straipsnių rašytojų, kurie savo darbą atlieka profesionaliai.