6 SEO mitai: ką turėtum žinoti?

Apie svetainių optimizacijos paieškos sistemoms (SEO) procesą sklando didelė gausa įvairiausių gandų. Tad šįkart dalinuosi mitais, kuriuos dažnai tenka išgirsti. Juos ir sugriausim…

Mitas nr. 1. „Pagerank‘as yra pagrindinis rodiklis, nusakantis svetainės kokybę.“

 

arnoldas

Tai yra labai dažnai pasitaikantis klaidingas teiginys. Anksčiau, prieš 2-3 metus, Pagerank‘o įtaka buvo didesnė, iš jo buvo galima daugiau nuspręsti apie svetainę. Dabar šis rodiklis Google sistemos yra atnaujinamas retai. Be to Pagerank‘ą buvo galimybė dirbtinai pakelti, todėl vien tik juo pasikliauti negalima. Yra daug kitų papildomų rodiklių, tokių kaip domeno ir puslapio autoritetas, patikimumo reitingas (Majestic SEO – trust flow), ateinančių atgalinių nuorodų skaičius, jų atsinaujinimo dažnumas ir t.t.

Mitas nr. 2. „Norint iškilti į Google TOP pozicijas reikia kuo daugiau atgalinių nuorodų.“

 

arnoldas2

Reikia suprasti, kad nuoroda – nuorodai nėra lygi. Kuriant tinklapio atgalinių nuorodų profilį geriau remtis ir pasitikėti nuorodų kokybę, o ne kiekybe. Galima pasiekti žymiai geresnių rezultatų su nuorodom iš kokybiškų tinklapių, nei iš 1000 spam‘inių nuorodų įvairiuose tinklaraščiuose. Kokybiškos atgalinės nuorodos iš tinklapių, kurie yra tematiškai susiję su optimizuojamo tinklapio turiniu, padarys didžiausią efektą kylant Google pozicijose į viršų. Prastos kokybės nuorodos gali padaryti didelės žalos, kadangi Google sistema atidžiai stebi atgalinių nuorodų atsiradimą.

Mitas nr. 3. „SEO rezultatus galima pasiekti labai greitai.“

 

arnold-cats-seo

Tie, kas žada iškelti tinklapį per mėnesį ar du į aukščiausias pozicijas Google paieškos rezultatuose, greičiausiai arba nežino, ką daro, arba naudoja laikino efekto juodąsias technikas (black hat seo), kurių dėka svetainė mėnesiui ar dviem iškyla į TOP pozicijas, tuomet Google identifikuoja, kad buvo naudotos neleistinos metodikos ir tinklapiui skiriama bausmė – pašalinimas iš Google rezultatų arba išmetimas į tolimus rezultatų puslapius, kur lankytojai nesilanko. SEO yra ilgalaikis procesas.

Mitas nr. 4. „Visos nuorodos duoda naudos.“

 

arnoldas-seo-paslaugos

Atgalinės nuorodos daro didelę įtaką kylant į aukščiausias pozicijas Google rezultatuose, tačiau reikia suprasti vieną svarbų dalyką, jog nuorodos būna dviejų tipų: „Do follow“ ir „No follow“ tipų. „Do follow“ tipo nuorodos yra tokios, kurias Google paieškos sistema supras, kaip nuorodą (link juice’as ja tekės), tuo tarpu „No follow“ nebus priimta Google sistemos tikra nuoroda (per ją netekės nuorodų sultys – link juice). Toks nuorodų tipų (nofollow ir dofollow) paskirstymas buvo įgyvendintas vien dėl SEO. Kadangi anksčiau būdavo masiškai spam’inami tinklaraščiai, kuriuose yra galimybė palikti savo komentarą, o jame tinklapio nuorodą.

Mitas nr. 5. „SEO galiu pabandyti pasidaryti pats.“

 

seo-svetaines

Tinklapių optimizavimas paieškos sistemoms yra sudėtingas procesas, kuris nuolat keičiasi. Google kas mėnesį atlieka arba mažesnius, arba didesnius savo paieškos sistemos algoritmo pakeitimus, todėl norint iškelti tinklapį į aukščiausias pozicijas būtina pilnai žinoti, kokie elementai ir veiksmai įtakoja pozicijų kitimą. Paviršutiniškos žinios ir mėgėjiškas bandymas optimizuoti puslapį ne vienam auksarankiui baigėsi gana greitai, kuomet rezultatai nebuvo pasiekti arba puslapis išvis būdavo pašalinamas iš Google rezultatų dėl netinkamų veiksmų. Todėl bandymas atlikti SEO savarankiškai, kai neturima patirties ir reikiamų žinių, dažniausiai baigiasi skaudžiai, sugaišus daug, laiko per kurį tinklapis jau galėjo atsidurti gana aukštose pozicijose (jei darbus atliko tie, kas išmano SEO)

Mitas nr. 6. „Noriu būti TOP 1 pozicijoje, kitos pozicijos nedomina“

 

arnoldas-optimizacija

Pirmąją poziciją pagal svarbiausią raktažodį užimti nori visi. Tačiau pirmiausiai turėtum atsidurti bent jau TOP-10, o tada stengtis kiltis į TOP-1. Vidutinės ir aukštos konkurencijos raktažodžius kelti į aukščiausiai reitinguojamų puslapių penketuką yra žymiai sudėtingiau, nei patekti į TOP-10. Niekas negalėtų garantuoti pirmos pozicijose Google paieškoje, šią poziciją užsitarnauja bei pasiekia tie, kas nuosekliai dirba ir yra kantrūs.

Jei turi klausimų – rašyk komentaruose!